ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (שני) את תיקון מתווה פיילוט הקניונים, ובשל כך יקטן מספר השוהים בקניונים. על פי התיקון שהתקבל, תשתנה התפוסה המותרת בקניונים מיחס של אדם לשבעה מטרים רבועים, ליחס של אדם ל-15 מטרים רבועים.

בתוך החנויות עצמן ישמר היחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים רבועים ובלבד שישהו בחנות עד 10 אנשים. לעומת זאת, בחנויות הגדולות, שגודלן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המרבית תהיה ביחס של אדם ל-15 מטרים רבועים, וללא קביעת תקרה מספרית בנוגע לכמות השוהים בחנות.

פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון

היום התכנסה ועדת חוק, חוקה ומשפט לדון בפיילוט הקניונים, כשיו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), מתח עליו ביקורת. "לא נסכים לאשר הארכה של הפיילוט כמות שהוא, חייבים להרחיב אותו ליותר קניונים ולייצר פיזור גאוגרפי נכון יותר, אי אפשר לדחוק את כל אזרחי ישראל ל-15 קניונים". עוד הוא אמר: "לצמצם את הכמות הסבירה של קניות במדינה מ-200 ל-15 קניונים, זו פרצה שקוראת ללחץ שאכן הגיע. צריך ללכת על משהו סביר עם פריסה נכונה, לרווח". לבסוף התפזרה הוועדה ללא הצבעה על החלטות חדשות.

יו"ר ועדת החוקה על פיילוט הקניונים. צילום: ערוץ הכנסת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הבטיח לתקן את המתווה ואמר: "נבוא עם הצעה לתיקון התקנות עם פיזור אחיד של אנשים שיאפשר כניסה של יותר מ-10 אנשים לחנויות". הוא הוסיף: "אם הפיילוט יצליח, נערוך דיון בקבינט". הוא אמר שאף על פי שלא הגיעו למקדם ההדבקה המתוכנן, "יש למצוא פתרונות שיאפשרו ללכת קדימה עם החמרה של התו הסגול".