ד״ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, העניקה הערב (רביעי) תדרוך לכלי התקשורת אודות מצב התחלואה בישראל. היא אמנם הסתייגה מהכרזתו של סגן שר הבריאות, יואב קיש, מוקדם יותר היום, כי בשבוע הבא יתחיל עוצר לילי בתקופת החגים, ואמרה כי מדובר רק ברעיון שנבחן, אך הוסיפה הערכות קשות לגבי ההמשך.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

״היום לראשונה אחרי יותר מחודש עברנו את רף ה-1,200 מאומתים ביום. במהלך היציאה מהסגר היינו פחות מ-600. מקדם ההדבקה היום 1.17 ואנחנו בעליה מתמשכת. אנחנו אפילו עוד לא יודעים את העליה אחרי כל הפתיחות שנעשו. כיתות ה-ו, המסחר. אנחנו צופים עליה במקדם״, אמרה ד"ר אלרעי-פרייס.

״הנתונים מאוד מדאיגים אותנו. זה מצב חירום. אנחנו רואים עליה משמעותית בתחלואה וכבר יודעים לזהות שזה תחילתו של הגל השלישי. הרעיון שהעלה סגן השר יואב קיש לגבי עוצר לילי בחגים עוד לא הוחלט. זה עדיין בדיונים. אנחנו רוצים לבדוק אם יש עוד דברים לעשות קודם״, הוסיפה.

״מוקדי התחלואה בשבועות האחרונים היו בעיקר במגזר הערבי. 40-46 אחוז מהתחלואה היו במכזר הערבי. היום לראשונה ראינו היפוך - יותר מ-50 אחוז במגזר הכללי. המגמה שהייתה עד עכשיו במגזר הערבי מתחילה להשתנות ויש עליה משמעותית במגזר הכללי. אנחנו נמצאים באופוריה שהכל ירוק אבל הנה 90 ישובים במגמת החמרה״, המשיכה.

עוד אמרה אלרעי-פרייס כי ״כבר היום אנחנו רואים שכמות החולים הקשים שהיתה בירידה נעצרה. כך גם כמות הנפטרים. מאוד יכול להיות שגם הגל של החולים קשים ומתים יתחיל לעלות. כרגע לא הייתי בונה על החיסון. את החורף הקרוב נעבור כשישראל לא מחוסנת״.

״גם כשהחיסונים יגיעו, זה לא יחסן את כל האוכלוסיה ולא נוכל להסיר מגבלות. אנחנו עוד לא שם. צריך לומר בכנות ובזהירות - אנחנו לא שם. צריכים לראות איך אנחנו מנהלים את המגיפה הזו בצורה אחראית כשהחיסון עדיין בכלל לא בארץ. כרגע צריכים לסמוך על מה שיש כאן, שזו המסיכה שלנו והפסקת ההתקהלויות. כשאנחנו במדדי תחלואה כאלה אנחנו לא יכולים כרגע לפתוח. צריך לעצור את הפתיחות ואנחנו אומרים את זה בצורה עקבית כל הזמן. המסר שלנו מאוד אחיד״, סיימה אלרעי-פרייס את דבריה.