המגמה נמשכת: לראשונה מזה כחודש וחצי, אובחנו אתמול למעלה מ-1,500 מאומתים בנגיף הקורונה, כך עדכן הבוקר (חמישי) משרד הבריאות. מהנתונים עלה עוד נרשמה עלייה קלה באחוז הבדיקות החיוביות (2.2%), וכי מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,883. 

לפי משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עלה ל-11,751, בהם 267 במצב קשה ו-99 מונשמים, זאת לאחר שאובחנו אתמול 1,523 חולים חדשים. 

קורונה - המשטרה פיזרה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות. צילום: דוברות המשטרה

השר יואב גלנט התייחס הבוקר לחשש במשרד החינוך מעליית התחלואה, והבהיר בכאן ב' כי "מערכת החינוך היא מראה של סביבתה וכבר הבנו את זה. אם בעיר או ביישוב יש רמת תחלואה נמוכה מערכת החינוך תפעל בלי בעיה. מערכת החינוך פתוחה כבר ואין עלייה. אם האזרחים יקפידו על ההנחיות המצב יהיה טוב".

כשנשאל האם מערכת החינוך תישאר פתוחה במקרה שבו יוחלט על סגר שלישי, אמר: "אני מקווה שנמנע מסגר שלישי. שני שלישים מהחולים במערכת החינוך מגיעים מערים ערביות אדומות - אם נרסן את זה שם נצליח. אני רואה בהצלחה גדולה מאוד שעד כיתות ד' מערכת החינוך פתוחה".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בראיון לכאן ב' על מצב התחלואה המחמיר כי "אנחנו בתחילתו של הגל השלישי, ככה זה נקרא. מקדם ההדבקה הוא 1.2. בארבעת השבועות האחרונים שילשנו את כמות החולים מפחות מ-600 ליותר מ-1,500".
 
עוד היא ציינה כי היא מודאגת מכך שרבים מהחייבים בבידוד "מסתובבים בחופשיות ברחובות". לדבריה, נשקלת האפשרות לחייב את החוזרים ממדינות אדומות להיכנס לבידוד במלוניות קורונה. בנוסף התייחסה לטסים הרבים לאיחוד האמירויות שאינם חייבים בבידוד והבהירה כי "מצב התחלואה העולמי משתנה מיום ליום וכך גם רשימת המדינות האדומות, ולא מן הנמנע שגם איחוד האמירויות תוכרז כמדינה אדומה".