משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות פרסמו היום (שישי) כי נחתם הסכם חדש מול חברת "מודרנה" בנוגע לכמות חיסוני הקורונה אשר יגיעו למדינת ישראל במהלך 2021. לפי ההסכם החדש, יסופקו לישראל שישה מיליון מנות חיסון, במקום שני מיליון מנות. הכמות החדשה תספיק לחיסונים של כשלושה מיליון ישראלים.

נתניהו מכריז על שילוש כמות החיסונים שתספק מודרנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בנוגע להסכם החדש כי "זה נותן לנו תקווה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם היא לשמור על הכללים. אם נעשה את זה,  אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה".

לדבריו של ראש הממשלה הצטרף גם שר הבריאות יולי אדלשטיין שאמר: "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים ייקח עוד מספר חודשים וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות".

הסיכום החדש מול חברת מודרנה מגיע יום אחד בלבד לאחר הפרסום לפיו ארבע מיליון מנות החיסון של חברת ''פייזר'' צפויות להגיע לישראל במהלך חודשים דצמבר-ינואר. את ההודעה מסר מנכ''ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי לקופות החולים על מנת שיתחילו להיערך לחסן את הצוותים הרפואיים.