במסגרת פיילוט הקניונים, לפיו נפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ שנבחרו מבעוד מועד, משרד הכלכלה פרסם הערב (שבת) את סיכום הנתונים לאחר שעובדו. זאת, לאחר שצוות בין משרדי של המל"ל, משרד הבריאות, האוצר והכלכלה, ערכו בקרה בקניונים שהשתתפו בפיילוט. ממסקנות הנתונים עלה באופן מפורש, כי "הפיילוט מהווה הצלחה לטענת המשרד, וכי יש מקום להרחיב את הפיילוט לכלל הקניונים אשר יתחייבו לקחת על עצמם את מתווה משרד הבריאות".

יו"ר ועדת החוקה על פיילוט הקניונים. צילום: ערוץ הכנסת

מעיקרי המדדים עלה: הקניונים עמדו בתפוסה המירבית המותרת בקניון, כאשר לא נרשמו התקהלויות משמעותיות בתוך החנויות ובכניסות לקניונים. עוד עלה, כי נרשמו הפרות של עד 5.2% ממבקרי הקיונים, שאינם עטו מסיכה כראוי, ועד 1% של הפרות מצד עובדי הקניון והחנויות, מאותה הסיבה. 

 הממצאים העיקריים מעידים על ציות כללי, הן בקרב עובדי הקניונים והן בקרב המבקרים, תוך הקפדה על הכנסת אנשים עוטי מסיכות בלבד, מלבד אלו הנושאים אישור מותאם. עוד נכתב, כי בקניונים הגדולים בעיקר, רחבות הכניסה אפשרו שמירה על ריחוק חברתי כנדרש, ומערכות החיווי אפשרו לווסת את התנועה. עם זאת, באשר לרכישת מזון בשיטת Take-away, נטען כי סדרנים העירו לעתים קרובות למבקרים, שאכלו תוך כדי הליכה, מה שגרם לכך שהורידו את המסיכה.

לנוכח הממצאים, הודיע שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ כי יתמוך במתווה להרחבת פתיחת הקניונים: "אני מקבל את עמדת משרד הכלכלה והתעשייה לפתוח 40 קניונים החל מהשבוע הבא, תוך אכיפה משמעותית ולא מתפשרת". הוא הוסיף: "העבודה המקצועית שנבחנה בפיילוט שהוביל משרד הכלכלה, מייצרת את כל הכללים שיאפשרו לפתיחת כל הקניונים. לכן, אוביל עמדה זו בישיבת הקבינט. קניון שלא יעמוד בהנחיות, יייקנס ואף ייסגר מיידית וכך גם חנויות בתוך הקניון".

הביקורת וההחלטה על המשך הפיילוט, באה בסתירה לטענות רווחות אחרות, לפיהן הניסוי הסתכם בכישלון, כיוון שיצר צפיפות והתקהלויות. בין מבקרי הפיילוט, גם , יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר שאמר בסיומו: "לא נקבל העתק של הפיילוט. או שמגדילים את הפיילוט, ומצדי שיגדילו עד הסוף עם היגיון גיאוגרפי ופריפריאלי במיוחד, ואם לא, שלא יהיה בכלל".