על פי פרסום בחדשות 12 הערב (שבת), אנשי משרד הבריאות ידרשו מחר מקבינט הקורונה להציב תנאי, לפיו לא יהיו הגבלות בחנוכה, אך אם נתוני התחלואה יעלו ומקדם ההדבקה יהיה גדול מ-1.4, ישראל תיכנס לסגר שלישי בעוד כחודש. בכירים בליכוד ובכחול לבן אף תמכו ואמרו כי סגר בהודעה מראש זו אופציה שצריך לשקול ברצינות כיוון שיכול להוביל להרתמות גדולה יותר של הציבור. 

נתניהו מכריז על שילוש כמות החיסונים שתספק מודרנה

בנוסף, קבינט הקורונה ידון מחר גם בהגבלות בחנוכה ובכירים במשרד הבריאות אמרו כי ככל הנראה תהיה המלצה לשהות רק בקרב המשפחה הגרעינית.

בנושא הקניונים - עמדת משרד הבריאות היא נגד המשך פיילוט הקניונים, זאת חרף עמדת משרד הכלכלה שפרסם כי מדובר בהצלחה, וכי הציבור נשמע להנחיות. למרות זאת, אין הכרעה בנושא מכיוון שהוא נמצא כעת בזירה המשפטית. במידה ותימצא עילה להמשיך את הפיילוט במתכונת של 15 קניונים פתוחים בלבד, אז במשרד הבריאות לא תירשם התנגדות לכך. מנגד, אם באופן משפטי יחויבו משרדי הממשלה באחת משתי האופציות - סגירה מלאה של כל הקניונים, או פתיחה של כל הקניונים - אז משרד הבריאות יתנגד לכך.

כזכור, בניגוד לביקורת, משרד הכלכלה פרסם הערב (שבת) את סיכום הנתונים לאחר שעובד ומהם עלה באופן מפורש, כי הפיילוט מהווה הצלחה וכי יש מקום אף להרחיב אותו לכלל הקניונים אשר יתחייבו לקחת על עצמם את מתווה משרד הבריאות.

עם זאת, מנתוני משרד הבריאות עלה כי מאתמול אובחנו 1,506 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מתוך 61,537 תוצאות של בדיקות שהתקבלו. 314 חולים מוגדרים במצב קשה ו-97 מונשמים. מפרוץ המגיפה 2,901 נפטרו במצטבר.