על פי נתוני דוח אמ"ן שהתפרסם בסוף השבוע, ישראל נמצאת בפתחו של גל שלישי של מגיפת הקורונה. לפי הדוח החדש, "על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו".

בדוח צוין כי בשבוע האחרון הייתה עלייה בתחלואה בעיקר אצל האוכלוסייה מעל גיל 60, וכי היא צפויה להימשך במהלך השבוע הנוכחי.
בעקבות העלייה בתחלואה, העביר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי תדריך לעיתונאים, שבמהלכו אמר כי "שוקלים הגבלות נוספות ולא רק סגר בחנוכה או עוצר לילי".

חיסון ישראלי לקורונה - שגב הראל, הישראלי הראשון שקיבל את הזריקה. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון


לדבריו, "אם נשווה בין מספר המאומתים היום לבין מספר המאומתים בתחילת נובמבר, אז היו כ־500־600 מאומתים ליום, ועתה אנחנו עם יותר מ־1,500. יש עלייה בתחלואה במגזר הכללי. אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות".

בתוך כך, הבוקר שבו לבתי הספר כ־345 אלף תלמידי כיתות ז'־ט'. התלמידים ילמדו לפחות יומיים בשבוע בהרכב של חצאי קבוצות (עד 20 תלמידים לכל היותר). חזרתם של תלמידי כיתות ז'־ט' לבתי הספר השלימה למעשה את חזרתם של כלל תלמידי מערכת החינוך למסגרת של לימודים פיזיים בבתי הספר. הלימודים ביישובים כתומים ואדומים יוסיפו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.

גלי אביב, מנהלת חטיבת הביניים אדיגה בכפר כמא, סיפרה: "ההתרגשות עצומה. התגעגענו לתלמידים ואנחנו שמחים שהם חוזרים לכיתות ולחצרות. האווירה בבית הספר חגיגית ומשמחת כמו בפתיחת שנה. נקבל את פניהם בשלטי ברכות ובלונים שיפוזרו ברחבי בית הספר. לכל תלמיד תחכה ערכה אישית שכוללת מסיכה, אלכוג'ל, בקבוק מים וברכה".

אלי טאובר, מנהל חטיבת הביניים אור תורה אריאל בשכונת רמות בירושלים, הוסיף: "בתקופת הלמידה מרחוק גילינו יכולות שלא הכרנו אצל התלמידים והצוות. פריחה של רעיונות ויוזמות שדרשו מאיתנו התייחסות אישית וגילוי נקודות החוזק בכל תלמיד".

טאובר סיפר כי בבית ספרם החליטו ליצור מודל למידה שונה: "בנינו מערכת מיוחדת - שכבת ז' תגיע לבית הספר חמישה ימים בשבוע, היות שהיא צריכה לעבור את חוויית ההסתגלות המשמעותית יותר, ותלמידי כיתות ח' ו־ט' יגיעו לשלושה ימים בשבוע לבית הספר וילמדו מרחוק יומיים נוספים".