בכיר במפקדת אלון שבפיקוד העורף קיים הבוקר (ראשון) תדרוך לעיתונאים, בו טען כי עד סוף החודש, יתבצעו בישראל מדי יום מאה אלף בדיקות לקורונה. "השבוע נחל בהרצת שתי מעבדות נוספות לפיענוח בדיקות, כאשר בהמשך החודש נגיע למאה אלף ביום", הדגיש, "במקביל, פועלות שלוש מעבדות פרטיות שתוכלנה לבצע 50 אלף בדיקות ביום". כאמור, על פי התכנון המקורי ישראל היתה צריכה לבצע את מספר הבדיקות המדובר מדי יום כבר לפני מספר חודשים

מפקדת אלון, פיקוד העורף (קרדיט: דובר צה"ל)

הבכיר הוסיף עוד כי קיים שיפור משמעותי בשיתוף הפעולה של הציבור. "הייתה בעיה של חוסר שיתוף פעולה של הציבור עם החקירות האפידמיולוגיות, כאשר במהלך חודש נובמבר ראינו קפיצה משמעותית וחשובה בעניין זה", ציין, "אנחנו נמצאים כעת סביב 11.5 מגעים לחקירה וזה פנטסטי. 44% מהנשאלים מדווחים על 10 מגעים ויותר. זו עליה של 10% מהנתונים של תחילת נובמבר".

בהמשך התייחס לקיום הבדיקות, ואמר: "בנובמבר - 70% ממי ששלחנו להיבדק בחקירות, הלכו להיבדק. מתוכם כ-14% התגלו חיוביים לעומת 5%-6% בחודש אוגוסט".

הבכיר התייחס לחזרתם ללימודים של תלמידי חטיבות הביניים, וציין כי מדי יום מזהים במפקדה כ-20 התפרצויות של הנגיף ברחבי הארץ, כאשר המקור של כמחציתן הוא במערכת החינוך. עם זאת, הוא הודה כי קיים מקום לשיפור בחקירות, בנוגע למקור ההדבקה הראשוני. "קשה להגיד שיש הדבקה במקומות מסוימים (כמו קניונים, בתי כנסת ואתרי נופש), שכן הרוב אומרים שנדבקו בבית או ממקור לא ידוע. אנחנו מנסים לשכלל את זה". בסיום דבריו חשף כי "לאחרונה הוקם צוות שמתמחה רק בטיסות, ואיתור של אזרחים שהיו במטוס עם חולה שהתגלה".