בחודשים הקרובים יחלו להגיע לישראל חיסונים נגד נגיף הקורונה, אך ככל הנראה, לא כל אזרחי ישראל ימהרו לרוץ ולהתחסן נגד המגפה שמשביתה את העולם כבר עשרה חודשים. ענת פלק, אם לשניים מרמת גן, שוחחה היום עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ופירטה מדוע היא לא תחסן את ילדיה נגד הנגיף: "למה להכניס את הרעלים האלו לגוף?". לדבריה, הסיכון לא שונה מהאפשרות למות מסרטן או מתאונת דרכים.


לא תרוצי להתחסן?

"לא"

נתניהו מכריז על שילוש כמות החיסונים שתספק מודרנה

למה? כי משתילים שבב?
"יכול להיות"

שאלתי בצחוק.
"תשמע היום הכל יכול להיות אך נראה. לקח פחות משנה להמציא חיסון וגם לדעת שהוא טוב? אני לא אקח את הסיכון ובטח שלא על ילדיי. וגם אם זה אחוז קטן שיש בזה סיכון לא אקח אותו".

אתן לך דוגמה מתחום אחר. מדברים על זה שלפתח מערכת נשק לוקח בין שבע לעשר שנים. היה צורך דחוף וישראל פיתחה ומבצעה את כיפת ברזל בתור 14 חודשים. לפעמים ההכרח גורם לכך שאנו מצליחים לפרוץ פריצות דרך מהירות ולהגיע להישגים מהר. עצם העובדה שעשו את זה מהר גורמת לך לא להתחסן?
"לא רק זה זה גם, זה אחד השיקולים, לפעמים באמת מתוך לחץ יוצאים דברים טובים אך לא שמדובר בחיי אדם ובבריאות שלנו".

אבל פה מדובר בחיי אדם ובבריאות שלנו.
"זה כמו שפעת אולי לא, אני לא יודעת כי עוד לא חליתי בקורונה ואולי גם כן, כי בחורף שעבר הייתי חולה מאוד, ואולי גם לא ידעו שזה עד קורונה. אני אומרת למה להכניס את הרעלים האלה לגוף? בואו ניתן לגוף שלנו להתחסן לבד".

חיסונים רגילים את בעד?
"שפעת נגיד אני לא עושה, לילדים כן".

לא שפעת, חיסוני ילדים.
"כן".

אז את לא מההזויים האלה שחושבים שמשתילים שם שבבים. את אדם רגיל מן היישוב שפחות פוחדת.
"יש חששות, זה משהו שהוא חדש, לא אקח את הסיכון. עוד כמה שנים שנראה שבאמת הקורונה לא עוזבת אותנו".



ההורים שלך בחיים?

"כן עד 120".

אז מה עם הסיכון שאחד הילדים שאפילו לא יודעים שהם חולים בגיל הזה ומדביק אותך או את סבא או סבתא, ואת רואה אנשים בגיל הזה מתים והרבה.
"מתים גם מתאונות דרכים וסוכרת וגם מסרטן וגם משפעת"

כן אבל זה לא במקום זה בנוסף.
"זה בנוסף אבל גם מי שקיבל חיסון שפעת כבר השנה, מתו 15 אנשים שעשו חיסון שפעת".