מסתמן הערב (שני) כי כ-110 אלף חיסונים ראשונים נגד הקורונה של חברת "פייזר" ינחתו בחמישי הקרוב בנתב"ג. משלוח נוסף של מנות חיסון צפוי יהיה להגיע כבר ביום שישי לאחר מכן. במשרד הבריאות מקווים, כי עד סוף דצמבר יגיעו לישראל כל ארבעת מיליון החיסונים, כפי שעדכן מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי בשבוע שעבר. 

במשרד הבריאות התייחסו לדיווחים, ופרסמו את התגובה הבאה: "מנות החיסונים הראשונות של חברת פייזר צפויות להגיע בימים הקרובים לישראל. טרם ידוע היום המדויק".

נתניהו על החיסון של פייזר: "יגיע לישראל בינואר"

חברת "פייזר", הגישה בקשה לאישור החיסון לקורונה לסוכנות האירופית לתרופות בשבוע האחרון, לאחר שזה אושר לשימוש בבריטניה. כזכור, החברה דיווחה כי בתום השלב השלישי בניסוי בחיסון, הוא נמצא יעיל בכ-95%, עם פחות מ-2% תופעות לוואי קלות. 

לאור ההודעה המשמחת, הגיב נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, בחשבון הטוויטר הרשמי שלו וכתב כי הוא שמח לשמוע שמנות החיסונים הראשונות צפויות להגיע בימים הקרובים לישראל. "אני מוכן, כמובן", צייץ ריבלין אשר החל להכין את עצמו לקראת קבלת החיסון כדוגמה אישית לאזרחי ישראל.

כמו כן, בסוף השבוע האחרון אישרו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי נחתם הסכם חדש מול חברת "מודרנה", בנוגע לכמות חיסוני הקורונה אשר יגיעו למדינת ישראל במהלך 2021. לפי ההסכם החדש, יסופקו לישראל שישה מיליון מנות חיסון, במקום שני מיליון מנות. הכמות החדשה תספיק לחיסונים של כשלושה מיליון ישראלים.