פרופסור ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, ביקר הבוקר (שלישי) את החלטת הממשלה אודות העוצר הלילי שיוטל החל ממחר (רביעי). "עוצר לילי לא יעזור הרבה. במקרה הטוב, הוא יוריד את מקדם ההדבקה R ב-0.05. הוא בעיקר ישחוק עוד את אמון הציבור ששחוק גם ככה" צייץ סגל בחשבון הטוויטר האישי שלו".

פרופסור אש בנצרת: "סגר הוא לא עונש". צילום: מזאווי פרסומאים- מטה הסברה משרד הבריאות

סגל מונה את הבעיות שהעוצר לא יצליח לפתור: "לפי איכוני טלפונים, פחות מ-10% מכלל המגעים קורים בלילה, אז הירידה המקסימלית ב-R תהיה 0.1 ומזה צריך להוריד את המגעים, החתונות הפיראטיות ואירועי החנוכה שיעברו מהלילה לשעות מוקדמות יותר, ואת אחוז האנשים שלא יעקבו אחרי ההנחיות. ירידה של 0.05 במקרה הטוב, וכנראה פחות במקרה הריאלי".

לבסוף, סגל כותב כי לדעתו "במקום עוצר לילי צריך לאכוף את החתונות וההתקהלויות שמתקיימות בניגוד להנחיות ושלא מצליחים לאכוף כבר הרבה זמן".

קבינט הקורונה החליט אמש בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת - שישראל תיכנס לסגר לילי החל מיום רביעי - ערב לפני נר ראשון של חג החנוכה. ההחלטה תובא מחר לאישור הממשלה, שתחליט גם באשר למתווה של הסגר, תוקפו והשעות בהן יחול. בנוסף הוחלט כי הקניונים יישארו פתוחים.

110 אלף חיסונים ראשונים נגד הקורונה של חברת "פייזר" ינחתו בחמישי הקרוב בנתב"ג. משלוח נוסף של מנות חיסון צפוי יהיה להגיע כבר ביום שישי לאחר מכן. במשרד הבריאות מקווים, כי עד סוף דצמבר יגיעו לישראל כל ארבעת מיליון החיסונים, כפי שעדכן מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי בשבוע שעבר.