משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 1,837 חולי קורונה נוספים אובחנו ביממה האחרונה, מספר התחלואה הגבוה ביותר מזה כחודשיים. מספר החולים הקשים עומד על 315, ו-107 מונשמים. יש לציין כי מספר הבדיקות שהתבצעו אמש הוא 67,081 ועל כן 2.8% מכלל הבדיקות חיוביות. עם העלייה בתחלואה מגיעים גם שינויים בצבעי הערים על פי נתוני תוכנית הרמזור - ירושלים ונתניה עשויות להפוך לאדומות. בני ברק, גבעתיים, קרית גת, שדרות ולוד כבר לא ירוקות. 

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: "לא אהסס להטיל מגבלות"

כזכור, בעקבות העלייה בתחלואה קבינט הקורונה החליט אמש בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת - שישראל תיכנס לסגר לילי החל מיום רביעי - ערב לפני נר ראשון של חג החנוכה. ההחלטה תובא היום לאישור הממשלה, שתחליט גם באשר למתווה של הסגר, תוקפו והשעות בהן יחול. בנוסף הוחלט כי הקניונים יישארו פתוחים.

בנוסף, הוחלט על חיוב בדיקות לשבים מחו״ל וממדינות אדומות בפרט כתנאי לקיום בידוד ביתי (ללא בדיקה ידרש בידוד במלונית), קניונים ושווקים יפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט, למעט ב״אזורים אדומים״, ינקטו צעדים להגברת האכיפה ותרווח התפוסה בתחבורה הציבורית. תכנית האיים הירוקים תמשיך וגם מערכת החינוך בערים הירוקות והצהובות. צעדים נוספים ינקטו אם יוטל סגר בהמשך. 

בתוך כך, כ-110 אלף חיסונים ראשונים נגד הקורונה של חברת "פייזר" ינחתו בחמישי הקרוב בנתב"ג. משלוח נוסף של מנות חיסון צפוי יהיה להגיע כבר ביום שישי לאחר מכן. במשרד הבריאות מקווים, כי עד סוף דצמבר יגיעו לישראל כל ארבעת מיליון החיסונים, כפי שעדכן מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי בשבוע שעבר.