החיסונים כבר כאן: 3,000 מנות החיסון הראשונות לקורונה של חברת "פייזר" הגיעו הבוקר (רביעי) לישראל, ומחר צפויות להגיע כ־150 אלף מנות נוספות. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בנתב"ג עם נחיתתו של המטוס, ואמר כי הוא "מאמין בחיסון הזה ומתכוון להיות הראשון שמתחסן בישראל".

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר שעבדתי עליו קשה מאוד, חודשים ארוכים, עם שר הבריאות ואנשי משרדו, כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה".

"הנה המלגזה מורידה את החיסונים הראשונים", אמר ראש הממשלה והוסיף: "שוחחתי אתמול שיחה שמינית עם מנכ"ל פייזר. אני רוצה להודות לו ולצוותו. אנחנו ביום חג גדול לישראל. אנחנו רואים את הסוף, צריך עדיין לשמור על הכללים, על המסכות, על הידיים, על המרחק, אבל הסוף נראה לעין".

עוד אמר נתניהו, כי "מה שחשוב לי זה שאזרחי ישראל יתחסנו. אני מאמין בחיסון הזה ומצפה שיקבל את האישורים בימים הקרובים. אני רוצה שהאזרחים יתחסנו, ואני מתכוון להיות הראשון שמתחסן בחיסון הזה בישראל. אני בטוח שרבים מכם יעשו גם כן. אנחנו רואים את הסוף בקצה המגפה. זהו יום חג לישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי העריך כי עד לסוף חודש דצמבר יגיעו כל 4 מיליון החיסונים של פייזר. ה־FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) אמור לאשר מחר את החיסון לשימוש. 

פרופ' לוי הנחה אתמול את נציגי קופות החולים להיערך לכך שהחיסונים יתחילו ב20 בדצמבר. נזכיר, מוקדם יותר השבוע אמר פרופסור לוי כי החיסונים יגיעו לישראל עד סוף דצמבר. מנות החיסון של חברת פייזר, יסופקו תחילה ל-3,500 עובדי בית החולים וולפסון, אשר אמורים להתחסן עוד לפני סוף השבוע. שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים סיור היערכות לקראת הגעת החיסונים.

כמו כן, ראש הממשלה שוחח עם מנכ״ל פייזר אלברט בורלה והודה לו על הסיוע באספקת החיסונים וכן סיכם איתו על המשך אספקה. ראש הממשלה ציין כי אלה ימים חשובים לעולם כולו שרואה את האור בקצה המגפה.

היערכות לקבלת החיסונים בנתב''ג (צילום: מרק ישראל סלם)
היערכות לקבלת החיסונים בנתב''ג (צילום: מרק ישראל סלם)

בבדיקות שערך מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA), נמצא כי החיסון תואם את הנחיות המנהל, בנושא אישור לשימוש חירום, מה שמעלה תקווה שיהיה זמין בקרוב לאמריקאים מגיל 16 ומעלה.

המטוס ועליו החיסונים (צילום: מארק ישראל סלם)
המטוס ועליו החיסונים (צילום: מארק ישראל סלם)

מלבד הכמות הראשונית שתנחת מחר, ביום חמישי אמורות להגיע מנות נוספות, בסך הכל עד סוף השבוע יגיעו כ-110 אלף חיסונים. המשלוח הבא יגיע לקראת יום שישי בשבוע שלאחר מכן.  במשרד הבריאות מקווים, כי עד סוף דצמבר יגיעו לישראל כל ארבעת מיליון החיסונים, כפי שעדכן מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי בשבוע שעבר. 

נתניהו על החיסון של פייזר: "יגיע לישראל בינואר"

ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למניעת מחלות זיהומיות בביה"ח וולפסון, אמרה למעריב כי מנות החיסון הראשונות נגד נגיף ה-COVID19 צפויות להגיע כבר במהלך השבוע הקרוב. לדבריה, הצוותים הרפואיים הוגדרו כקבוצה בתעדוף לקבלת החיסון. עוד אמרה ד"ר מאור כי החיסונים יכולים להישמר בקירור עד לחמישה ימים, כך שמרגע קבלת החיסון מתכוונים בוולפסון לחסן את העובדים במהרה. "אנשי הצוות אשר יקבלו מנה ראשונה של חיסון, יקבלו את המנה השנייה כעבור 28 ימים", הוסיפה. 

מנכ״לית המרכז הרפואי וולפסון, ד״ר ענת אנגל, ציינה כי מהלך מתן החיסון לעובדים יתועד ויבוצע באופן מיידי וללא כל עיכובים. לדבריה: ״לאחר שהצלחנו הרבה מעל ממוצע שנים קודמות עם חיסוני הצוות כנגד השפעת – והתברגנו בין חמשת בתי החולים המובילים בישראל במתן החיסונים - הודות לקמפיין פנים ארגוני אפקטיבי שהוצאנו לפועל, עם הסלוגן מתחסנים למען מי שאוהבים. כעת אני בטוחה מעל לכל ספק שנוביל גם במתן החיסונים כנגד נגיף הקורונה״.

נתניהו ואדלשטיין על רקע החיסונים שהגיעו לארץ (צילום: מארק ישראל סלם)
נתניהו ואדלשטיין על רקע החיסונים שהגיעו לארץ (צילום: מארק ישראל סלם)

נתניהו על רקע החיסונים שהגיעו לארץ (צילום: מארק ישראל סלם)
נתניהו על רקע החיסונים שהגיעו לארץ (צילום: מארק ישראל סלם)