יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית ודידי הררי על הגעת חיסוני הקורונה הראשונים לישראל וציין כי המצב כעת אינו טוב. "קבינט המומחים המליץ שלא לפתוח את הקניונים בעת הזו, וגם אני סבור שלערבב עכשיו אנשים שמגיעים מאזורים אודמים וירוקים, כולל ערבוב גילאים (כלומר גם קשישים), גם מסכן בעלייה בתחלואה ובתמותה, וגם משדר מסר לא נכון לציבור", הדגיש ב-103FM.

נתניהו מכריז על שילוש כמות החיסונים שתספק מודרנה

הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים במצב לא פשוט של עלייה בתחלואה, ובכירי משרד הבריאות אמרו שכנראה בעוד שבוע יצטרכו לסגור את הקניונים - אז למה לפתוח? יש למגן ישראל קבינט מומחים שמייעץ לפרויקטור נחמן אש, ובו אני חבר, יש את קבינט השרים ואת הנהלת משרד הבריאות". לדבריו, המצב שיצרו כל מיני גופים הוא מצב לא רצוי ורצוי היה מלכתחילה שיהיה גוף אחד שמרכז.

את הציבור זה בטוח מבלבל.
"במקרה הזה היה קונצנזוס של המומחים מפרופ' גליה רהב ועד חגי לוין שסגר לילי לא עוצר ופתיחת קניונים מסוכנת והנה הממשלה קיבלה החלטה הפוכה או קבינט הקורונה, גם סגר לילי שבסוף אני מקווה של איקרה וגם לפתוח את הקניונים אז אם לוקחים את כל המלצות המומחים זורקים לפח אז מה הפלא שאנחנו מתמודדים עם המגפה הזאת בצורה כזאת כושלת?".



רואים את האור בקצה.
"אני באמת אומר, צעד קטן לאדם צעד גדול לאנושות זה מצב היסטורי שתוך פחות משנה הצליחו המדענים, לא הפוליטיקאים, לפתח חיסון ולייצר אותו".

לא ביבי ולא שרה פיתחו את החיסון?
"אני דיברתי על המצב בעולם ולאו דווקא בישראל. יש בעיה שלא פועלים על פי ההיגיון האפידמיולוגי. לא צריכה להיות אחידות מוחלט אלא לפי מידת הסיכון, ברחובות יש בעיה בשוק העירוני, אנחנו רואים שהציבור והסוחרים לא מקפידים על הכללים ולכן אני וחבריי המלצנו שאם זה המצב ויש בכך סיכון, אז צריך להתריע ואם צריך לסגור את השוק גם מעבר להנחיות הממשלה. החיסון זו בשורה מאוד חשובה אבל הוא לא יעזור לא לעוני, לרעב, להשמנה, לבדידות לכן במקביל חייבים לטפל בכל הנושאים הללו כי לציבור יש צורך עז במענה לבעיות שלו שהם לא רק קורונה. יש עוד צרות בחיים".