בכיר נוסף שהפר הנחיות: ב"תוכנית חיסכון" בחדשות 12 דווח הערב (רביעי) כי ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שנדבק שלשום בנגיף הקורונה, הפר את הנחיות משרד הבריאות, כאשר נפגש עם אנשים בימים שקדמו לאבחונו, על אף שכבר חש תסמינים.

ועדת הקורונה בכנסת התפוצצה. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

"חשבתי שיש לי שפעת ולא יותר מזה. לא היה לי חום דווקא, היה לי תסמיני קירור ושיעול כזה עם ליחה. זה התחיל ביום חמישי בלילה, נפגשתי אחרי זה עם אנשים, חשבתי שיש לי שפעת. בסופו של תהליך ברגע שהרגשתי חולה רצתי לעשות בדיקה. השיעול של הקורונה הוא שיעול יבש. תראי בהנחיות. היה לי שיעול לא יבש, היה לי שיעול עם ליחה", אמר ביטן בתגובה לפרסום.

לאחר מכן נמסרה מטעמו תגובה נוספת: "ח"כ ביטן היה מנוזל במשך שלושה ימים ועם קצת ליחה ותו לא. ללא חום וללא תסמין שקשור לקורונה. דבר שגרתי שקורה לו בכל חורף. כשנודע לו שעוזרו נדבק בקורונה עשה בדיקה ללא דיחוי ונהג על פי כל הכללים הנהוגים והמתבקשים כולל הודעה לציבור ולתקשורת ושיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות. הסיבה שמרבית אישי הציבור והחברים נכנסו לבידוד היא בגלל מגע עם עוזריו ובגלל נוהל לפיו אנשים שנפגשו עם ביטן או עם עוזריו נכנסים לבידוד גם אם נפגשו עמם שבוע לפני. צר לנו שבזמן שח"כ ביטן מתמודד עם מחלת הקורונה מנסים גורמים במשרד הבריאות לטפול טענות שווא שבינן ובין המציאות אין דבר וחצי דבר‎".

בכירים במערך האפידמיולוגי תקפו את התנהלותו של ביטן ואמרו כי על נבחר ציבור לדעת מהן ההנחיות העדכניות. הם העריכו כי במפגשים אלו גרם ביטן לכניסתם של כ-30 אנשים לבידוד, בהם כמה מחברי הכנסת.