אחרי הגעת מנות החיסון לקורונה שרבים מאיתנו חיכינו, נראה שלא כולם ממהרים להתחסן. בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מתכוון להיות המחוסן הראשון, חבר הכנסת אלי אבידר הצהיר כי הוא לא מתכוון להתחסן. ח"כ אבידר (ישראל ביתנו) שוחח עם ניסים משעל וגיא אפלג, על תוצאות הסקרים מהימים האחרונים ועל כך שמפלגתו ירדה במספר המנדטים, דיון שהפך מהר מאוד לשאלה האם יתחסן. הוא הפתיע את שני המגישים והסביר כי הסיבה נעוצה, איך לא, בראש הממשלה נתניהו. 

"אני לא מתרגש מזה", אמר חבר הכנסת והמשיך, "וממש לא קורא לזה סקרים עגומים. זו התלהבות כי גדעון נכנס למערכת הפוליטית בצורה שונה כראש מפלגה, וזו התפתחות חיובית מאוד. אני לא רואה בזה שום דבר עגום וחושב שצריך להמתין קצת. הכניסה של גדעון היא דבר חשוב, אנחנו עדיין לא בחנו מה הקולות שהוא מביא אותו, ומה הוא אומר. כרגע עצם זה שיש התפלגות בליכוד היא חשובה - כי יכול להיות שיש עוד אנשים שימצאו את דרכם אליו".

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

"יש שתי מפלגות שהמנדטים שהן מקבלות עונים להגדרה 'פריכים': גם אצל ימינה וגם אצל גדעון חונים הרבה מאוד מנדטים שלא רוצים את נתניהו ומחפשים משהו חדש. מעבר לזה, אני מעריך שזו לא המפלגה האחרונה שתקום. יקומו עוד מפלגות ויהיו עוד התחברויות. את בעצמכם יודעים שהסקרים הקובעים הם ביום סגרת הרשימות וביום הבחירות. אני פחות חושש מהסקרים, ויותר חושש מההרס בחברה הישראלית", אמר עוד. 

בנושא החיסונים, הפתיע אבידר ואמר כי הוא בחור שלא להתחסן: "יש לי הרבה מה להגיד על הקמפיין הזה שמתחילים להלחיץ את המדינה ורוצים לחסן את כל מי שזז, בשעה שלא צריך ויש לחסן רק אנשים בקבוצת סיכון. אני אומר לך שאני לא אתחסן ואגיד לך גם למה - אני לא באוכלוסיית סיכון, אני לא חושש, אני מרגיש בריא, אני שומר על בריאותי, אז למה אני צריך להתחסן?". 

"אני היחיד מבין חברי הכנסת שעבר את מגפת הסרס בהונג קונג. גם שם היו חיסונים ודיברו שם על אוכלוסיות בסיכון. לא צריך להכניס את העם הזה להטרפה ולטירוף. הממשלה צריכה להגיד 'יש לנו חיסון, יש אוכלוסיות סיכון לא צריך להכניס את העם להטרפה וטירוף'. זה האינטרס של נתניהו ומשרד הבריאות להכניס לנו היסטריה", הדגיש חבר הכנסת אבידר. 

"אני יוצא נגד מסע התעמולה וההפחדה בלי צדק. זה לא דמוקרטי לחייב את האוכלוסייה להתחסן. שר הבריאות רצה לחוקק חוק חיסון חובה, ואני לא אתחסן. כל שבוע שעובר עשרות אלפי משפחות נזרקות לאבטלה כי יש 300 חולים קשה. אתה ראית איזה ניהול חכם מאז שהחל משבר הקורונה? אתה חייב להסתכל על הנתונים. בסגר הראשון הכניסו אותך לסגר רק בגלל שהם פחדו שבתי החולים לא יעמדו בלחץ, שלא יהיו מספיק מכונות הנשמה ואנשים יעמדו בפתח בתי החולים ובגלל העומס יזרקו אותו למות מקוצר נשימה. זה מה שאמרו לנו ובגלל זה אנחנו נכנסנו לסגר", אמר.