האם למרות נחיתת החיסונים נגד הקורונה בישראל, המדינה עדיין תצטרך להיכנס לתקופת סגר שלישית תחת המגפה? פרופסור שוקי שמר, יו''ר בית החולים אסותא, מאמין שכן. בראיון שערך הבוקר (חמישי) בתוכניתה של סיון כהן ב-103FM, הסביר פרופסור שמר כי למרות הצעדים עליהם החליטה ממשלת ישראל, אין כמעט הרתעה ולכן לא ניתן למנוע את ההתקהלויות. בנוסף, שמר טען כי כל עוד לא יבצעו בדיקת קורונה ויאכפו בידוד על כל השבים מחו''ל, ישראל לא תוכל לצאת מהמגפה. 

"מעבר להחלטות כאלו ואחרות זה בהחלט סביר שכל אחד יקבל את ההחלטות בתקופה הזאת, כי אנחנו הולכים עם תחלואה שהולכת וגוברת. אני צופה את פני העתיד, כי המספרים גוברים וכנראה זה בלתי נמנע סגר שלישי", אמר שמר.

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: "לא אהסס להטיל מגבלות"

לא יהיה מנוס מסגר שלישי?
"לכן ככל שאנחנו רוצים להרוויח זמן ולדחות את זה, אני לא חושב שיש מקום בחג החנוכה שיהיו מפגשים מעבר לגרעין המשפחתי. לא הייתי עושה את זה ברמה של סגר או מיני סגר כי אחת הבעיות שראינו בעוצר הלילי, לא ניתן היה לאכוף אותו וכאשר אתה לא מצליח לאכוף הוראות, אתה מאבד את אמון הציבור ובעת הזאת אנחנו חייבים את אמון הציבור. חייבים להגביר את אמון הציבור, כי אנחנו ישראלים ויודעים לאכוף הנחיות כאלו ואחרות וזה חבל, כי ברגע שאיבדנו את כושר ההרתעה והאכיפה שעליו אני מדבר כבר חודשים, אי אפשר למנוע את ההתקהלויות. אם שואלים אותי אם עוצר או סגר לילי הוא שיעשה את המפנה, או אכיפה ומניעת התקהלויות גדולות וחתונות ועצירה של כל הבאים מחו"ל שלא עושים בדיקות ובידוד".

ייבוא קורונה מחו"ל. כמה העובדה שהשמיים פתוחים לגמרי משפיע על התחלואה כאן?
"אנחנו מייבאים תחלואה אין ספק. אני חושב שהיה צריך לקבוע שכל מי שנכנס לישראל ולא משנה אם ממדינה ירוקה צריך לעשות בדיקת קורונה ובידוד, עד אשר יקבל תשובה חיובית או שלילית. עושים את זה במדינות אחרות, אם נטוס לדובאי נכנסים לארץ ועושים בדיקת קורונה, הולכים למלון ועד שלא מקבלים תשובה שלילית אי אפשר לצאת לעיר. אני לא מבין למה לא עושים את זה. אנחנו רואים שיש תחלואה גוברת ברשות הפלסטינית והיציאה והחזרה לשם מאוד בעיתית וגם אותה צריך למנוע".