מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים. זאת לאחר החלטת הממשלה שלא להוציא לפועל את הסגר הלילי, כמו גם אישור הממשלה על ריסון מהודק לשלושה שבועות, בעת ורף 2,500 הנדבקים ייחצה.



בפתח דבריו, אמר: "אנו רואים את העליה במספר החולים היומי, וגם בממוצע השבוע. זה לא רק בגלל העליה בבדיקות, מקדם ההדבקה R עומד היום על 1.24, זהו מספר גבוה. ביעדי היציאה מהסגר, הוחלט כי ה-R צריך להיות מתחת ל-0.8". הוא הוסיף: "רואים שיש 32 ערים אדומות, 35 ערים כתומות. אותם 70 ישובים אחראים על יותר מ-50 אחוז מהתחלואה. זה בעיקר הרקע לצורך לנהוג לפי שיטת הרמזור הדיפרנציאלית".

הוא הוסיף להסביר את נתוני התחלואה: "כעת מאושפזים 565 חולים בבתי החולים, עליה קלה לעומת שלבי היציאה הסגר. מתוכם 316 חולים במצב קשה, מתוכם 106 מונשמים. אם מסתכלים על הגרפים רואים מגמת עליה קלה, עדיין לא מדאיגה כמו בעיצומו של הגל השני אז היו יותר מ-800 חולים קשים, אבל העליה עדיין ניכרת". על כן, אמר: "היום הוחלט שאנחנו נמשיך להתנהל עם המגבלות הקיימות כעת, לא נטיל סגר בחנוכה, גם לא לילי. אם ה-R יעלה ל-1.32 ומספר החולים המאומתים יעלה ל-2500, נהדק את ההגבלות".

פרופ' לוי הסביר את ההחלטה באשר לביטול הסגר הלילי: "משרד הבריאות לא המליץ על עוצר לילי מתוך ספק ביכולתו למגר את המחלה, במיוחד כשכל שאר הדברים פתוחים. ההמלצה על הסגר הגיעה מתוך רצון למנוע סגר מלא ורצון למנוע התקהלויות בחג, במיוחד הדלקת נרות המוניות. לעומת זאת התקבלו דברים אחרים, על פי עקרון מנחה של להמשיך עם ההגבלות הקיימות, עד שנראה סף חולים גבוה מדי בו נלך להחמרת ההנחיות".

"חיסוני הקורונה הם ללא ספק תקווה גדולה. כרגע יש הסכמים מול שלוש חברות ואנחנו מנהלים עוד מו''מ עם עוד חברות. החתימות על ההסכמים הן תוצאות של מאמץ ניכר של עובדי משרד הבריאות, שר הבריאות וראש הממשלה ושל רבים נוספים. אנחנו נערכים לחלוקת החיסונים במבצע לוגיסטי לא פשוט, הקמנו מספר ועדות שעוסקות בנושא התיעדופים של קבלת החיסון, בה מעורבים גם אנשי אתיקה ויעוץ משפטי. אנחנו מקצרים שלבים בירוקרטיים שבדרך כלל היו צריכים להיות בתוקף במדינת ישראל. אך יש שלבים שאי אפשר לדלג עליהם, כמו אישור ה-FDA", הסביר.

בעניין תעדוף החיסונים, אמר כי: "כיצד מתעדפים את החיסונים - לפי כמות החיסונים וקצב ההגעה, לפי היבטים לוגיסטיים, היענות הציבור והיבטים אפידמיולוגיים. 250 אלף אנשי סגל רפואי יחוסנו, 350 אלף קישים וחוסים במוסדות. לאחר מכן יחוסנו קשישים לפי תיעדוף, ואז גילאים אחרים לפי קבוצות סיכון. אנשים שמתעקשים לא להתחסן, הם אנשים שמקשים על פתיחת הכלכלה והלימודים". 

הוא סיכם את דבריו בכך ש"הפצת החיסונים תחל לאחר שיסתיימו שלבי הרגולציה, מקצרים שלבים בירוקרטים אך לא מתפשרים על בטיחות החיסון, דיון ה-FDA החל היום ואני מקווה שתוך כמה ימים, ולקראת סוף החודש נוכל להתחיל לחסן", הסביר. על המעקב אחר החיסון אמר: "יקום גוף שמכיל מומחים רבים והוא יאכוף דרך ממשוק המידע באופן דיגיטלי ומקצועי בין הקופות, לבין משרד הבריאות. כל המידע באשר למעקב אחר תוצאות החיסון, קצב ותופעות לוואי, יגיע למשרד הבריאות ייאסף, ייבדק ויילמד".