קבינט הקורונה הציב את רף החולים להידוק ההנחיות והגבלות הקורונה על 2,500 חולים ביממה. למרות זאת, פרוספור דב שוורץ מאוניברסיטת בן גוריון, מאמין כי בעת הצורך, ממשלת ישראל תזיז פעם נוספת את המספר. היום (שישי), תקף פרופסור שוורץ את מקבלי ההחלטות בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM: "הם מזיזים את המספר שהם עצמם קובעים. מה שהיה צריך לעשות הוא לעמוד על מספר". לדבריו, אין מנוס מסגר שלישי בישראל, כי כרגע מקבלי ההחלטות לא עושים דבר למנוע אותו.

מה דעתך על החלטת קבינט הקורונה לבטל את הסגר שתוכנן לחנוכה? הרי הם שיגעו את אזרחי ישראל סביב הדבר הזה. 'כן, לא, כן, לא', ובסוף הם ביטלו.
"זה נראה משוגע לגמרי. הם התחילו לפני שבוע וחצי, ביום ראשון שעבר, עם תוכנית גדולה. אמרו שיעשו סגר בהרבה דברים בכדי להקטין את רמת התחלואה. התחילו עם סגר, המשיכו עם סגר לילה, ואתמול בלילה החזירו חזרה החלטה שאומרת, שאם נעבור 2,500 חולים אז הם יטילו ריסון מהודק". 

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: "לא אהסס להטיל מגבלות"

אז היה צריך להיות סגר בחנוכה?
"גם אם התוצאה תהיה שהם יצליחו לעבור את הריסון, גם אם יהיו 2,500 חולים, זה לא סוף העולם. אתה יודע הבעיה הגדולה של כולנו היא אחרת, יש ספר של דוד גרוסמן 'אישה בורחת מבשורה' והם בורחים מבשורה".

מה הבשורה?
"הבשורה היא שכל פעם שהם יתקרבו למספר הם יזיזו אותו. הם מזיזים את המספר שהם עצמם קובעים. מה שהיה צריך לעשות הוא לעמוד על מספר ולא משנה לי אם זה 2,000 או 2,500. להגיד 'רבותיי, זה היעד שלנו, וברור לנו לגמרי שאסור לנו לעבור אותו, כי אם אנחנו עוברים אותו אנחנו בבעיה. המטרה שלנו היא לא להגיע לתקופת החיסון עם השתוללות גדולה של מספר החולים. נגיע לתקופת החיסונים עוד שלושה ארבעה חודשים, בערך בפסח. אם לא נעשה כלום מעכשיו, לא נצליח להגיע לאפריל בלי פעולת ריסון משמעותית. לא יהיה מנוס מסגר נוסף". 

אם אני מבין נכון לא יהיה מנוס מסגר נוסף?
"כן וכמה שיותר מוקדם. הייתי עושה סגר, אבל נותן לבתי הספר להמשיך לעבוד".

ומה דעתך על בשורת אישור החיסון?
"בשורה מדהימה והישג מדהים. אני מאמין שיש כל מיני דברים קטנים שכן צריך לבדוק. הרי ילדים עדיין לא נבדקו, וגם אנשים עם אלרגיות, אבל זו בשורה מדהימה עם הישג מדעי גדול. אני הראשון שיתחסן".