ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שאובחן לפני מספר ימים כחיובי לנגיף הקורונה, אושפז אמש (שבת) במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מקשיי נשימה.

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

משפחתו של ביטן ביקשה להבהיר כי "דוד טופל בימים האחרונים בביתו, והיה חיוני. בשום שלב לא הראה סימני מצוקה. בעקבות ירידה מסוימת במדד החמצן בדם, החליטה המשפחה בהתייעצות עם רופא להעבירו לבית החולים לטיפול צמוד יותר. המשפחה מודה על הדאגה וההתעניינות של הציבור והחברים הקרובים, ותמשיך לעדכן".

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר בתגובה כי הוא ‏"מתפלל ומייחל להחלמתו של ידידי ח״כ דוד ביטן, שאושפז אמש בביה״ח בשל מחלת הקורונה. נחזק את ידי המשפחה ונצפה כולנו לבשורות טובות".

השר מיכאל ביטון (כחול לבן) צייץ בטוויטר: "מאחל רפואה שלמה ומתפלל לשלומו של חבר הכנסת דוד ביטן, מעשיו למען החיילים הבודדים בקורונה יעמדו לזכותו ולרפואתו".

שרת העלייה והקליטה (כחול לבן) פנינה תמנו שטה כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי ביטן הוא "אדם עם לב ענק ונשמה טובה, אין הרבה כמוהו בפוליטיקה. אני מתפללת לרפואתו השלמה ומקווה שכל הדברים הטובים שעשה כיו"ר וועדת עלייה וקליטה למען העולים החדשים יעמדו לזכותו".

כזכור, ב"תוכנית חיסכון" בחדשות 12 דווח ברביעי האחרון כי ביטן, שנדבק יומיים קודם לכן בנגיף הקורונה, הפר את הנחיות משרד הבריאות, כאשר נפגש עם אנשים בימים שקדמו לאבחונו, על אף שכבר חש תסמינים.

"חשבתי שיש לי שפעת ולא יותר מזה. לא היה לי חום דווקא, היה לי תסמיני קירור ושיעול כזה עם ליחה. זה התחיל ביום חמישי בלילה, נפגשתי אחרי זה עם אנשים, חשבתי שיש לי שפעת. בסופו של תהליך ברגע שהרגשתי חולה רצתי לעשות בדיקה. השיעול של הקורונה הוא שיעול יבש. תראי בהנחיות. היה לי שיעול לא יבש, היה לי שיעול עם ליחה", אמר ביטן בתגובה לפרסום.

 לאחר מכן נמסרה מטעמו תגובה נוספת: "ח"כ ביטן היה מנוזל במשך שלושה ימים ועם קצת ליחה ותו לא. ללא חום וללא תסמין שקשור לקורונה. דבר שגרתי שקורה לו בכל חורף. כשנודע לו שעוזרו נדבק בקורונה עשה בדיקה ללא דיחוי ונהג על פי כל הכללים הנהוגים והמתבקשים כולל הודעה לציבור ולתקשורת ושיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות. הסיבה שמרבית אישי הציבור והחברים נכנסו לבידוד היא בגלל מגע עם עוזריו ובגלל נוהל לפיו אנשים שנפגשו עם ביטן או עם עוזריו נכנסים לבידוד גם אם נפגשו עמם שבוע לפני. צר לנו שבזמן שח"כ ביטן מתמודד עם מחלת הקורונה מנסים גורמים במשרד הבריאות לטפול טענות שווא שבינן ובין המציאות אין דבר וחצי דבר‎".

בכירים במערך האפידמיולוגי תקפו את התנהלותו של ביטן ואמרו כי על נבחר ציבור לדעת מהן ההנחיות העדכניות. הם העריכו כי במפגשים אלו גרם ביטן לכניסתם של כ-30 אנשים לבידוד, בהם כמה מחברי הכנסת.