סמנכ"ל רפואה בקופת חולים מאוחדת, ד"ר דוד מוסינזון, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. הוא הסביר על החיסון נגד הקורונה של חברת פייזר, שאושר על ידי ה-FDA האמריקאי, כי "לא בדקנו מה קורה אצל ילדים, נשים בהריון ומדוכאי חיסון, אך בגלל שאנחנו יודעים שהחומר הזה נעלם מהר מאוד, הסבירות שיהיו תופעות לוואי מאוחרות היא נמוכה".

מחכה לחיסון?
"כמו כולם".

תמליץ גם למשפחה?
"בהחלט. זה הדבר היחיד שיכול לעזור לנו. מה שמנצח מגפה זה חיסון - אין שום דבר אחר. המצב כרגע זה שהחיסון אושר על ידי גוף שאנחנו סומכים עליו. מדובר בחיסון בטוח לשימוש עם תופעות לוואי מעטות - בעיקר דברים שאנחנו רואים בכל חיסון - חום ואודם מקומי. מנגנון החיסון מאוד פשוט - גורם לגוף לייצר חלבון שנוגדנים מתפתחים כנגדו".

לו היה בידינו עוד זמן מה היינו בודקים?
"לא בדקנו מה קורה אצל ילדים, נשים בהיריון, ומדוכאי חיסון. כמובן, כמו בכל תרופה אחרת, היינו רוצים לדעת מה יהיה האפקט בעוד כמה שנים. בגלל שאנחנו יודעים שהחומר הזה נעלם מהר מאוד הסבירות שיהיו תופעות לוואי מאוחרות היא נמוכה".  

דובר אמש על מחסור במזרקים.
"מבחינתנו משרד הבריאות דיווח שבניגוד לפרסומים אין מחסור במזרקים. המזרק הזה הוא מזרק שלא משתמשים בו בשגרה, זאת במטרה שהמזרק לא יפגע חלילה בחומר הרגיש של החיסון. באופן עקרוני משרד הבריאות רכש את הכל ואמור להביא לנו את הכל בצורה מרוכזת ממקורותיו". 

תאר לנו את המבצע שלכם בקופה.
"הלוגיסטיקה של המבצע מסובכת, אבל התפקיד שלנו הוא לנסות להנגיש את זה כמה שיותר מהר  ובקלות - וחלילה לא לתת לאנשים להגיע למרכזים גדולים, במיוחד כשמדובר באוכלוסיה שחלקה קשישה. כל הלוגיסטיקה המורכבת של השינוע תתבצע באמצעות משרד הבריאות וחברות שהוא עובד איתם, והם יביאו לנו מנות שנקבע מראש". 

שר הבריאות יולי אדלשטיין על אישור החיסון של פייזר

אם אתם לא מצליחים לסיים את המנות שנמצאות אצלכם? 
"בגלל שמדובר בחיסון יקר והלוגיסטיקה שלו מאוד מסובכת הבלאי פה קריטי. לכן, חשוב להזמין את כמות המטופלים בהתאם למנות החיסון הקיימות". 

אם לא תהיה היענות מצד המטופלים איך תתנהלו?
"אנחנו פונים אליהם בכל דרך אפשרית, ועושים את הכל שכן תהיה הענות - גם בעזרתכם. לאט לאט מעבר לקבוצות הסיכון אנחנו נפתח את האפשרות להתחסן גם לאוכלוסיה הכללית שתרצה לבוא להתחסן ותראה לכולם שהחיסון בטוח לשימוש".