פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5FM על מצב התחלואה בקורונה, הסביר כי עונת החתונות לא נגמרה ועדיין מדובר במוקד תחלואה רציני אך הדגיש: "חייבים להימנע מסגר, ואנחנו כן יכולים להימנע ולהשתלט על התחלואה".

פרופסור אש בנצרת: "סגר הוא לא עונש". צילום: מזאווי פרסומאים- מטה הסברה משרד הבריאות

איך מכסים את כל אזור הצפון ללא מד"א?
"פיקוד העורף אחראי על הנושא לנהל את התהליך. יש חריקות ומקווה שנעבור את ההחלפה בצורה מיטבית".

אתמול ביקרת בטמרה שממש לא לא רוצים להגיע לסגר?
"באנו מראש מתוך כוונה לבדוק מודל אחר להחרגה של אזור מוגבל ואם אפשר לעודד בדיקות נוספות ולהוסיף משאבים. יש אווירה שעונת החתונות הסתיימה וזה עדיין קורה. אני קורא לכל החוגגים לעשות הכל שזה לא יקרה, זה עדיין מנוע להתפרצות. מצאנו הזדמנות בטמרה לבדוק את המודל ואני מקווה מאוד שהוא יצליח כי הוא כרוך בשיתוף פעולה של התושבים. קוראים לכל התושבים לבצע עוד בדיקות ולאתר חולים , ככה אפשר להתמודד עם התפרצות".

מה עם קריית שמונה היא בדרך להיות אדומה? האם הצעדים שנקטו מוצא חן בעינך לסגור את כל פעילות חנוכה?
"אני חושב ומעריך מאד את הגמישות שצריכה להיות לראשי הרשויות כמו שציינתי , ברגע שיש התערבות מוגברת, כולל אם בהערכת מצב זה מגיע ממערכת החינוך אז כן לסגור מוסדות. מאוד אכפת לנו ואני מאמין שראש עיריית קריית שמונה מכיר מאיפה ההתפרצות והתחלואה, וערים שעושות את זה מצליחות להשתלט על התחלואה".

מה עם דלית אל כרמל?
"יש כבר תקופה של תחלואה ויש שיפור עדיין לא משביע רצון".

איך אוכפים את האירועים ההמוניים?
"זה אתגר גדול מאוד שמתחיל במשמעת עצמית. זה רע מאוד, לאחר מכן יש הרבה עבודה של המשטרה בטיפול ואכיפה. עדיין  החתונות זה מוקד לתחלואה".

מה עם חיסונים?
"הצוותים יתחסנו קודם. אנשים כן מאמינים בנו ובחיסונים הם נבדקו בצורה הכי מדעית שאפשר. הם אושרו אצלנו ויעילים בכל הנתונים וכל אחד צריך לחשוב על אלטרנטיבה של מחלה קשה מאוד, ואם אתה לא צעיר היא תלווה לאורך זמן והחיסון ימנע אותו. חייבים להימנע מסגר, ואנחנו כן יכולים להימנע ולהשתלט על התחלואה. 2500 חולים שבועיים זה הרף להגבלות, אנחנו חייבים לעמוד בהמלצה. התפקיד מאד אינטנסיבי, 24 שעות, הוא חשוב ואני מקווה שנצליח. אני אהיה בתפקיד כמה שצריך".