פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, העריך הערב (ראשון) בראיון לחדשות 12 כי החיסונים הראשונים ינתנו כבר בשבוע הבא בין ה-20 ל-27 בדצמבר. עוד אמר גרוטו כי ״צריך להגיע ל-60 עד 70 אחוזים של מתחסנים ביחס לאוכלוסייה כדי להיפטר מעטיית המסיכות. אבל, יכול להיות שנצטרך פחות כדי לחזור לשגרה״.

שר הבריאות יולי אדלשטיין על אישור החיסון של פייזר

בתוך כך מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי ציין מוקדם יותר היום כי מדינת ישראל מתכוונת לחסן כשלושה מיליון אזרחים עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2021. לדבריו, אם כמחצית מהציבור יתחסנו נוכל להגיע לחסינות עדר.

"אני מאוד מקווה שנוכל להתחיל לחסן לקראת שבוע הבא. אנחנו כרגע בתהליכים של קבלת חיסונים מחו"ל. אנחנו מחכים עדיין לתהליכי רגולציה שאמורים להיות מושלמים השבוע. האישור מאתמול של ה-FDA נותן דחיפה עצומה ומעיד שאפילו ארגון מאוד מחמיר יודע לומר שהחיסונים בטוחים ויעילים".

הערב, חדשות 12 פרסמו כי משלוחי החיסונים שהיו צפויים להגיע בשלישי מבלגיה יתעכבו. לפי הדיווח, חברות השילוח של החיסונים קיבלו הודעה כי הגעת מנות החיסון לארץ תתעכב. הטיסה, שאמורה לכלול עשרות אלפי חיסונים התבטלה לעת עתה, וטרם נקבע מועד חדש. מנגד, במשרד הבריאות טענו כי מדובר בעיכוב קטן, וכי הטיסה המיועדת תנחת לארץ ברביעי.