קופות החולים הודיעו הערב (שני) כי יתחילו לחסן את הציבור נגד נגיף הקורונה ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר, כאשר ככל הנראה הן ימליצו לחסן קודם כל את הצוותים הרפואיים ואת האוכלוסייה המבוגרת. במקביל לקופות החולים, גם במשרד הבריאות נערכים להתחיל את מבצע החיסונים כאשר לפי התוכנית הראשונים לקבל את החיסון הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

שר הבריאות יולי אדלשטיין על אישור החיסון של פייזר

לפי התכנון המקורי של משרד הבריאות, מבצע החיסונים היה אמור לצאת לדרך ב-20 לדצמבר, יום ראשון הקרוב, ובמהלכו נבדקה האפשרות לחסן את ראש הממשלה ושר הבריאות כבר במוצאי שבת, בנוכחות מצלמות. במקביל, במשרד הבריאות מחברים רשימה של סלבס, אנשי תקשורת, אמנים וכו' שיתחסנו מול המצלמות כדי לעודד את הציבור להתחסן ולהגביר את האמון בקרב הציבור.

כאמור, לפי המלצת קופות החולים, הצוותים הרפואיים יהיו הראשונים שיתחסנו ואילו שבוע לאחר מכן, משרד הבריאות מתכנן לפתוח את  האפשרות לכלל האוכלוסייה. עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי לוחץ להקדים את תחילת המבצע כבר ליום חמישי הקרוב, כך שייתכן שהחיסון המתוכנן של נתניהו ואדלשטיין יוקדם עוד.

בכל מקרה, הכוונה היא לחסנם לעיני המצלמות, כאשר בכך נתניהו יהיה, ככל הנראה, המנהיג הראשון בעולם שיתחסן לקורונה, משום שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כבר חלו ולא נזקקו לחיסון ואילו ביתר מדינות העולם טרם התקבל אישור לחיסון.