משרד הבריאות עדכן אתמול כי ביממה האחרונה אובחנו 2,284 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר במספר החולים היומי הגבוה ביותר מאז היציאה מהסגר השני לפני כחודשיים. כזכור, לפני כשבוע החליט קבינט הקורונה כי אם מספר הנדבקים היומי יגיע ל־2,500 יופעל "ריסון מהודק" למשך שלושה שבועות. המשמעות היא כי כל הפעילות המסחרית בארץ תופסק ויוטלו על הציבור הגבלות חדשות האוסרות על התקהלויות.

אתמול בוצעו 72,667 בדיקות קורונה, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עומד על 3.1%. מקדם ההדבקה, המעיד כמה אנשים בממוצע מדביק אדם שחולה בקורונה, הוא 1.16. כמות החולים הפעילים בישראל עומדת על 18,832 איש, מתוכם 378 במצב קשה, בהם 98 מונשמים. מניין הנפטרים כתוצאה מהנגיף עלה אתמול ל־3,014 בני אדם. עד כה נדבקו 360,731 ישראלים בקורונה.

תשדיר משרד הבריאות בנושא חיסון לקורונה

עדות להתפשטות הנרחבת של הנגיף ברחבי המדינה היא שמספר היישובים האדומים הגיע כבר ל־41 ומספר היישובים הכתובים עומד על 48. עם היישובים האדומים נמנים דלית אל־כרמל, שפרעם, אבו גוש, סכנין, קריית ביאליק, מג'דל שמס, באקה אל־גרביה וכן המועצה האזורית נחף שבגליל. ברשימת היישובים הכתומים ניתן למצוא את כפר סבא, רעננה, קריית מלאכי, שדרות, ירושלים, אשקלון וקריית גת. אליהן הצטרפו ביממה האחרונה נוף הגליל, צפת, קריית מלאכי, קריית מוצקין ומודיעין עילית, ששינו את צבען מצהוב לכתום.

בתוך כך, חלה התקדמות בכל הקשור למחאת עובדי חדרי הכושר. בפגישה שהתקיימה אתמול בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין ומ"מ ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס עם אנשי המאבק סוכמו מספר עקרונות. בין היתר הוחלט כי גם אם קבינט הקורונה יחליט בעתיד על סגירת המסחר במקרה של 2,500 נדבקים חדשים ביום, משרד הבריאות יורה על פתיחת ענף הכושר בהתאם למתווה שיגובש בין נציגי הענף למשרד הבריאות. נוסף לכך הוחלט כי ענף הכושר יהיה חלק עיקרי בשיקום בריאות הציבור לאחר משבר הקורונה.