במשרד הבריאות ממשיכים בהכנות לקראת מבצע החיסונים שייצא לדרך ביום ראשון. ביממה הקרובה יתחיל קמפיין לעידוד הציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה, עם סדרת סרטונים שיפורסמו בטלוויזיה וברשתות החברתיות ויופקו בשפות נוספות. בסרטון הראשון שיפורסם יופיע פרויקטור הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו, שיסביר כי בטוח לקבל את החיסון.

במוצאי שבת צפוי להתחסן שר הבריאות יולי אדלשטיין ואיתו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המטרה היא לתת דוגמה לציבור על רקע החשש מהיענות נמוכה של אזרחים להתחסן. אם המבצע יבוצע כמתוכנן, צפויות קופות החולים להוביל מהשבוע הבא את מערך החיסונים ולחסן כ־60 אלף ישראלים מדי יום. בהתחלה יחוסנו הצוותים הרפואיים, הקשישים ואוכלוסיות בסיכון.

תשדיר משרד הבריאות בנושא חיסון לקורונה

במשרד הבריאות מנסים לגייס גם רבנים בכירים כדי לקרוא לציבור החרדי להתחסן. בתחילת השבוע הגיעו מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי והפרויקטור פרופ' נחמן אש למפגש עם חברי בית הדין של בני ברק בראשות הרב יהודה סילמן.

פרופ' לוי הסביר בפגישה כי החיסונים בטוחים לשימוש, ואף יאפשרו לחזור בהקדם למתכונת לימודים סדירה במוסדות החינוך החרדיים, ולקיום שמחות המוניות. במפגש נכחו גם הרב ד"ר יקיר קאופמן, הרב יוסי ערבליך וראש הדסק החרדי הכפוף לפרויקטור הקורונה האלוף (במיל') רוני נומה.