התפרצות קורונה בדיור מוגן בבאר שבע: תשעה דיירים חולים פונו היום (רביעי) מבית הדיור המוגן "גני יעלים" בבאר שבע. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אמש אובחנו 2,862 מאומתים חדשים, כמות תחלואה יומית החוצה את הרף שהציבה הממשלה על מנת לעבור ל"ריסון מהודק", ובכירים בממשלה אומרים כי פירוש הנתונים הוא כניסה לתוקף של ההגבלות שעליהן הוחלט.

תשדיר משרד הבריאות בנושא חיסון לקורונה

בתוך כך, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין, שוחח על חיסוני הקורונה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד: "החיסון הוא לא פתרון קסם שמיד פותר את הבעיה, אבל מצד שני אסור לנו להיות נרפים ותבוסתניים"? הוא הדגיש כי "אפשר עכשיו תוך שבוע לחסן את רוב דרי בתי האבות בישראל, להפחית כבר אחרי מנת חיסון אחת את הסיכון לתחלואה קשה ב-50% ובכך לצמצמם דרמטית את הסיכוי לאי ספיקה של מערכת הבריאות ולהציל חיים רבים בעיצומו של גל תחלואה גדול במדינת ישראל".

לדבריו, במקום דיבורים על סגר, ראוי עכשיו לתכנן מבצע כזה. "אם הצלחנו בשישה ימים לנצח במלחמת ששת בימים, אני בטוח שמדינת ישראל יכולה בשישה ימים לחסן את רוב דרי בתי האבות ובכך להציל לחיים רבים וזה כבר יהיה 'גיים צ'יינג'ר' משמעותי שרוב האוכלוסייה בסיכון הכי גבוה תהיה מחוסנת", סיכם. 

בדרך לסגר נוסף?

מוקדם יותר היום, סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר בגלי צה"ל הבוקר כי "לא נוכל לחמוק מהגבלות נוספות. המגמה ברורה - הולכים לריסון מהודק. עבודה ללא קבלת קהל תישאר, וגם החינוך בערים הצהובות".

גורם במשרד הבריאות אמר למעריב: ״אין מנוס מכניסה להגבלות. הממשלה חייבת לעמוד במילתה שלה ולהודיע על ריסון מהודק עוד הערב. אם היא לא תעשה את זה - נשדר לציבור מסר בעייתי כאילו אנחנו בעצמנו לא יודעים מה צריך לעשות״.

אחוז הבדיקות החיוביות עלה גם הוא ועומד על 3.4%, כאשר כמות הבדיקות שבוצעו אמש היא 83,227. ישנם 381 חולים שמצבם מוגדר קשה, ו-138 מונשמים. מספר הנפטרים עלה בשמונה מאז אמש ועומד על 3.022. אבו סנאן ומג'ד אל כרום הפכו לערים אדומות. עכו הפכה לכתומה. בסך הכל ישנן 108 רשויות כתומות ואדומות שבהן מרוכזת 58.5% מהתחלואה בישראל.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשבוע שעבר את הממשלה לקבלת החלטות שמטרתן להביא לבלימה והורדה ל-R קטן מ-1, ו-N קטן מ-1,000. הממשלה החליטה כי אם מגיעים ל- R=1.32 או N=2,500, עוברים לריסון מהודק לשלושה שבועות. אם בחלוף שלושה שבועות מהחלת הריסון המהודק לא יורדים ל-R=1, נכנסים לסגר כללי.