ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון על היערכות מערכת הבריאות לחיסוני הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, יולי אדלשטיין.

"אני רציתי שתדעו שישבו מספר לא גדול של אנשים במשרד הבריאות עם כמה שותפים נוספים ועשו את העבודה על מנת שיו"ר הוועדה יוכל להתלבט בין פייזר למודרנה. אני חייב לומר בנימה רצינית שכשהוצג לי הנושא הזה בפעם הראשונה לפני כמה חודשים לא הכרתי את השם מודרנה, אבל עובדה שאנחנו נמצאים בדצמבר 2020 עם מקררים ומאות אלפי חיסונים", אמר אדלשטין בפתח דבריו.

אדלשטיין בדיון בנושא החיסונים, קרדיט ערוץ כנסת

"שואלים אותי מה המשימה העיקרית שלכם בתקופה הקרובה. אני רגוע לגבי טיב החיסונים, הם נבדקו בכל צורה אפשרית. מיטב הרופאים שאיתם דיברתי מאשרים את עניין בטיחות החיסונים. בנושא של היערכות לוגיסטית ותעדוף אני גם רגוע. כששואלים אותי מה המשימה העיקרית היא להילחם בפייק ניוז בשבועות והחודשים הקרובים. אני רואה כל מיני אנשים, כולל מהבית הזה, שמפיצים פייק ניוז ומדברים על החיסונים המסוכנים. אני חושב שלאנשים האלה לא רק שאין טיפה אחריות, ולא רק שאין להם מצפון - אין להם הכנה למצפון", הוסיף.

"אתה לא רוצה להתחסן? אל תתחסן, אבל אל תפיץ דברים כאלה ואולי תגרום למישהו לא להתחסן ולמות. אנחנו אמרנו שב-27 לחודש נתחיל להתחסן, יש את כל הסיכויים שנקדים את התאריך הזה וכבר בשבוע הבא נתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים. בינתיים, נתחיל עם חיסון של חברת פייזר", סיים אדלשטיין את דבריו.

כזכור, קופות החולים הודיעו בשני בערב כי יתחילו לחסן את הציבור נגד נגיף הקורונה ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר, כאשר ככל הנראה הן ימליצו לחסן קודם כל את הצוותים הרפואיים ואת האוכלוסייה המבוגרת.

במקביל לקופות החולים, גם במשרד הבריאות נערכים להתחיל את מבצע החיסונים כאשר לפי התוכנית הראשונים לקבל את החיסון הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.