שר הבריאות יולי אדלשטיין פרסם היום (חמישי) ברשת הטוויטר ציוץ נגד חברי הכנסת ממפלגת ישראל ביתנו, לאחר שחלקם הפיצו לדבריו "פייק ניוז" בימים האחרונים, בנושא חיסוני הקורונה. אדלשטיין קרא ליו''ר המפלגה אביגדור ליברמן להודיע האם דברי הח''כים מייצגים את עמדת המפלגה או לחלופין להצהיר כי הם פועלים על דעת עצמם ולעודד את הציבור להתחסן.

ציוצו של שר הבריאות מגיע לאחר מספר אמירות מעוררות מחלוקת מצד חברי הכנסת של רשימת ישראל ביתנו. לפני כשבוע התראיין חבר הכנסת אלי אבידר ברשת 103FM ואמר כי אינו מתכוון לקחת את החיסון נגד הנגיף.

"יש לי הרבה מה להגיד על הקמפיין הזה שמתחילים להלחיץ את המדינה ורוצים לחסן את כל מי שזז, בשעה שלא צריך ויש לחסן רק אנשים בקבוצת סיכון, אני לא באוכלוסיית סיכון, אני לא חושש, אני מרגיש בריא, אני שומר על בריאותי, אז למה אני צריך להתחסן?", אמר חבר הכנסת שהוסיף כי הקריאה לחסן את כל הציבור היא ניסיון של ראש הממשלה ומשרד הבריאות להכניס את המדינה ל"היסטריה" לדבריו.

לאמירותיו של אבידר הצטרפה גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שאמרה ב-103FM כי "אני מרגישה שמשתמשים בחיסונים לצרכים פוליטיים. לא מעניין אותי מה קורה בעולם, אני רוצה לשמוע מומחים". לדבריה, יש לערוך קודם כל דיונים בוועדת הקורונה, בנוכחות מומחים שאינם "מומחים מטעם".

לאחר ציוצו של אדלשטיין, הגיב ברשת הטוויטר יו''ר וועדה לקידום מעמד האישה, ח''כ עודד פורר, אף הוא ממפלגת ישראל ביתנו, והודיע כי בכוונתו לקחת את החיסון נגד הקורונה. בציוצו רשם פורר "בכוונתי להתחסן בהתאם למדיניות משרד הבריאות וסדרי העדיפויות שייקבעו לפי קבוצות הסיכון".