משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 2,809 ישראלים נוספים אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה, זאת לאחר שנערכו 79,521 בדיקות (3.6% חיוביים). מהנתונים עלה עוד כי מצבם של 419 חולים מוגדר קשה, מתוכם 105 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 3,050 ישראלים. 

בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות העדכניים עולה כי נכון להבוקר, ישנם 48 אזורים אדומים - מדובר ב-12 רובעים, 30 ערים ושישה ישובים. 62 אזורים מוגדרים כעת כתומים - שישה רובעים, 50 ערים ושישה ישובים. עוד עולה מהנתונים כי ישנם 122 אזורים צהובים - בהם רבע אחד, 77 ערים ו-44 יישובים. במקביל, דווח על 1,035 אזורים ירוקים - 80 ערים ו-955 ישובים.  

עלייה בולטת במספרים נרשמה בשכונות 10 ו-24 בירושלים, שעלו מכתום לאדום. חמישה אזורים עלו מצהוב לכתוב - אלעד, גבעת זאב, חריש, שכונה 8 בירושלים וראש העין. כמו כן, טבריה הפכה מירוקה לצהובה.

עוד אישר קבינט הקורונה את רשימת הרשויות בהן לא יתקיימו לימודים בכיתות ה' - יב': אבו גוש, באקה אל-גרביה, בועיינה נוג'ידאת, בוקעאתא, בענה, דאלית אל-כרמל, טורעאן, טמרה, יאנוח-ג'ת, ירושלים, כאבול, כסרא-סמיע, כפר כנא, מג'דל שמס, מסעדה,משהד, סאג'ור, סח'נין, עין קנייא, פסוטה, פקיעין (בוקייעה) וקלנסווה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה הבוקר בראיון לגל"צ לעלייה בנתוני התחלואה בקורונה והבהירה כי על אף מאות אלפי החיסונים שהגיעו, והמיליונים שעתידים להגיע, יש לנקוט כעת בריסון מהודק. "אנחנו רואים מה קורה שאנחנו מסתבכים עם דברים בלי קשר למצב התחלואה. אנחנו במגפה שהולכת ומתעצמת ואנחנו צריכים להתעשת ולעשות צעדים כדי לעצור את זה", אמרה אלרעי פרייס.

אדלשטיין בדיון בנושא החיסונים, קרדיט ערוץ כנסת

פרייס מנתהה את הסיבות לכך שהריסון המהודק הוא עדיין פיתרון מתבקש, חרף החיסונים שהגיעו. "האתגר הוא בעיקר תודעתי. יש למשרד הבריאות המון יכולות להעמיד מבצע חיסונים. כשאנשים מרגישים שהאור בקצה המנהרה גדול ורואים את החיסונים - יש נטייה לשחרר. צריך להבין שגם אם מתחילים את החיסונים ביום, בהנחה שאחוז מאוד של הציבור יבוא להתחסן, אנחנו נראה את האפקט לכל המוקדם במרץ", מבהירה אלרעי פרייס. עוד הוסיפה כי "בינתיים המגפה מתפשטת. אם היום אנחנו ב-2,000 ליום בעוד חודש נהיה ב-4,000. החיסונים באמת יביאו בשורה גדולה, אבל זה בקצה המנהרה ואנחנו עדיין באמצע שלה".

בנוגע למבצע החיסונים שעתיד להתחיל, פרייס הבטיחה כי יהיה מעקב בזמן אמת על אנשים שיפתחו תופעות חריגות כתוצאה מקבלת החיסון. "תהיה ועדת מעקב שתסתכל על הנתונים בצורה הכי אמיתית ושקופה. נעקוב כל הזמן באונליין אחר הנתונים".

כשנשאלה אודות שיקולים פוליטים שעלולים להפריע לקבלת החלטות מקצועית, הסתייגה מעט מן הטענה והבהירה "התפקיד שלנו הוא תפקיד מקצועי ואנחנו עושים אותו כל הזמן - מראים את הנתונים של המגפה, סטטוס התקדמות ההתחסנות, הגעת החיסונים, הצפי מבחינת הדרכון הירוק - אין שום דבר נסתר". למרות זאת, לבסוף הסבירה כי תפקיד משרד הבריאות הוא "להראות את נתוני הבריאות. לקבינט יש את הפריבילגיה לקבוע".