משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי אחוז הבדיקות החיוביות לגילוי נגיף הקורונה ביממה האחרונה חצה את רף 4% ועומד על 4.1% מתוך 40,404 בדיקות שנערכו ביום שישי. מתוך הבדיקות שנעשו, 2,814 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה וכעת מספר הנדבקים הכללי בישראל עומד על 370,152 בני אדם. מחר אמור להתכנס קבינט הקורונה ולהחליט האם להטיל הגבלות נוספות בעקבות העלייה בתחלואה.

מתוך כלל החולים, 22,723 בני אדם הם חולים פעילים, מתוכם 429 במצב כזה ו-105 מונשמים.  כ-130 חולים מוגדרים במצב קריטי. בבתי החולים מאושפזים כיום 717 בני אדם בעקבות הידבקות בנגיף. מאז פרוץ המגפה, נפטרו בישראל 3,057 בני אדם כתוצאה מקורונה.

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

בעקבות העלייה בתחלואה, הודיע משרד הבריאות כי החל ממחר, כל מדינות העולם ייחשבו כמדינות אדומות, מה שאומר כי כל אדם שישוב לישראל מחו''ל יאלץ להיכנס לבידוד של 14 ימים, או לחלופין לבצע עם הגעתו בדיקה לגילוי נגיף הקורונה, אשר תלווה בבדיקה נוספת לאחר תשעה ימים. במידה ושתי הבדיקות יראו כי לא נדבק בנגיף, יוכל האדם לצאת מבידוד לאחר 10 ימים. לעומת זאת, מי שישוב ממדינה שהוגדרה כמדינה ירוקה עד ליום שבת הבא, ה-26 בדצמבר, לא ייאלץ להיכנס לבידוד.

בתוך כך הודיע שר האוצר ישראל כ"ץ כי יתנגד מחר בקבינט הקורונה להטלת סגר שלישי ויציג "עמדה ברורה נגד סגירה כוללת של המסחר, אלא בערים האדומות והכתומות בלבד". לדבריו, "אין כל סיבה לסגירת המסחר בערים הירוקות. רק כעת המסחר נפתח ויש לאפשר לבעלי העסקים להתפרנס ולקונים לקנות".

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ שלח לכל שרי קבינט הקורונה את עמדתו התומכת בהשארת חנויות הרחוב, מרכזי המסחר והקניונים פתוחים לפחות בערים הירוקות, ובמקביל, הגברת האכיפה והגדלת הקנסות. 

במסמך שהועבר לשרי הקבינט התריע משרד הכלכלה והתעשייה על כך שסגירת המסחר תביא לכ-100 אלף מובטלים וגרעון של 5.6 מיליארד שקלים בחודש.

מחר יחל מבצע החיסונים הגדול של משרד הבריאות, במהלכו צפויים להתחסן הצוותים הרפואיים ואנשים בקבוצות סיכון בעלי סיכויי הידבקות גבוהים בקורונה. בנוסף, אישר קבינט הקורונה את רשימת הרשויות בהן לא יתקיימו לימודים בכיתות ה' - יב': אבו גוש, באקה אל-גרביה, בועיינה נוג'ידאת, בוקעאתא, בענה, דאלית אל-כרמל, טורעאן, טמרה, יאנוח-ג'ת, ירושלים, כאבול, כסרא-סמיע, כפר כנא, מג'דל שמס, מסעדה,משהד, סאג'ור, סח'נין, עין קנייא, פסוטה, פקיעין (בוקייעה) וקלנסווה.

משרד הבריאות עדכן אתמול כי בישראל ישנם 48 אזורים אדומים - מדובר ב-12 רובעים, 30 ערים ושישה ישובים. 62 אזורים מוגדרים כעת כתומים - שישה רובעים, 50 ערים ושישה ישובים. עוד עולה מהנתונים כי ישנם 122 אזורים צהובים - בהם רבע אחד, 77 ערים ו-44 יישובים. במקביל, דווח על 1,035 אזורים ירוקים - 80 ערים ו-955 ישובים.