אראל סג"ל ויריב אופנהיימר שוחחו היום (ראשון) בפתח תוכניתם ב-103FM על מבצע החיסונים הגדול, שהחל בשעות הבוקר המוקדמות, במסגרתו החל חיסונם של צוותי הרפואה, לצד נשיא המדינה ומספר שרים וחברי כנסת.

אופנהיימר: "התרגשת אתמול?".

סג"ל: "בטח. ראיתי את ראש ממשלתנו מתחסן. חושף זורע. רק היה חסר שם איזה קעקוע יפה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה. צילום: TPS

אופנהיימר: "מה איזה קעקוע?".

סג"ל: "לא יודע... תל חי כזה? לא. אסור. אתה יודע, שבזמנו התגוררתי בארה"ב והיו לי ידיים גדולות יותר מאשר עכשיו, אז התקשרתי לאבא שלי ואמרתי לו שאני רוצה לעשות קעקוע. אז הוא אמר לי 'כשאתה חוזר הביתה, אז בלי היד'. בדיעבד, אני מודה לו. זה נראה לי מגוחך, ואנחנו היהודים אמורים לא להיות מקועקעים אז טוב שאין לנתניהו קעקוע. אתה לא אהבת את החיסון של ראש הממשלה אתמול. נכון?".

אופנהיימר: "לא אהבתי. הרצון שלו לעודד התחסנות באמצעות הפעילות הזו משול לרצון שלו לעודד תרומות לעמותת כן לזקן כשהוא שר את השיר הזה עם עדן בן זקן. מה שראינו אתמול זה חלק מתעמולת בחירות בלתי נפסקת, פולחן אישיות של בן אדם אחד. תסתכל על מדינות העולם המתקדמות והדמוקרטיות - ראשוני המתחסנים הם אנשי הצוותים הרפואיים. לא מחכים למנהיג הנערץ, המנהיג העליון".

סג"ל: "שאתם לא מפסיקים לטנף לו".

אופנהיימר: "כל המדינה צריכה לעמוד דום?"

סג"ל: "תראה, אני הייתי איתך פה באולפן לפני הסגר, ובזמן הסגר, ואחרי הסגר, ואתה כל הזמן הסברת לי עד כמה מדינת ישראל נכשלה, אבל הנה - מדינת ישראל בכלל לא נכשלה, או שנכשלה פחות ביחס למדינות אחרות. המקום בו אנחנו עומדים הוא טוב יותר ביחס לחלק ממדינות אירופה. אני חושב שגם ההחלטה של נתניהו ללכת על שני חברות וחושב שייתכן ומודרנה יהיה טוב יותר מפייזר, למרות שאין בעיה גם עם פייזר. אני לא רואה בעיה עם מה שנתניהו עשה אתמול. מותר להגיד כמה דברים טובים על נתניהו".

אופנהיימר: "רוצה תשובה רצינית? מה שעניין אותי מתחילת הקורונה מה המניע. האם זה בריאות הציבור או לא. נניח זה שלא קבעו שדובאי אדומה - האם זה שומר על בריאות הציבור או בריאות ההסכם. גם העניין עם החרדים מפריע לי. זו תחושת האינטרסים הפוליטיים שמפריעה, מה גם שצריך להסתכל על מדינות אחרות שיש לה נתונים כמונו - הרי מדינת ישראל היא מדינה יותר קטנה, והנתונים שלנו אחרים ביחס למדינות האחרות. מה גם, שצריך לדעת כמה זמן מדינת ישראל הייתה בסגר מוחלט. יש גם עלויות לדבר הזה. לא הכל זה ראש הממשלה - הוא לא המציא את החיסון הוא רכש את הציבור מכספים שהציבור שילם. הוא לא סופרמן ולא אל".

סג"ל: "אנחנו שוב חוזרים לדיון הראשוני על האבחנה שהאירוע הזה הוא אירוע חשוב. בין היתר כי ראש הממשלה ראה בנגיף איום אמיתי. למה לא פייר לדבר איתכם כי גם כשנתניהו עושה דברים שמתבררים כנכונים...תראה, אני זוכר את יאיר לפיד יושב ערב הכניסה לסגר הראשון ואומר 'אל תצייתו לזה'. אתה זוכר את הסרטון שלו? זה היה מעבר להתרסה. הוא טען שממשלת ישראל אינה נבחרת והיא ממשלת מעבר אז מה פתאום שהיא מחליטה לעשות דבר כזה. זה חוסר אחריות. באותה המידה הגברת שאשא ביטון התווכחה עם ברבש ואמרה 'מה פתאום? לא נדבקים בחדרי כושר', בשעה שיש מקומות בעולם שבדקו שדווקא כן יכולים להידבק בחדרי כושר. הנה תראה ביום חמישי האחרון היא התראיינה לאיזו כתבה, ואמרה שהיא לא תתחסן עד שתראה את כל הנתונים, ואז היא אמרה שזה היה לפני שהיא ראתה את האישור, עכשיו בינינו? זה חראטה ברטה".