קבינט הקורונה החליט היום (ראשון), לאור הגילוי על מוטציה חדשה לווירוס הקורונה, לאסור את הכניסה מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, כאשר ישראלים שיחזרו ממדינות אלו יתבקשו להיבדק ולאחר מכן יוכנסו לבידוד במלוניות הקורונה. בנוסף הוחלט כי נוסעים שנחתו כבר היום מבריטניה, יכנסו לבידוד בן 14 יום, או לחלופין 10 ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שיאובחנו כשליליות לנגיף.

התסכול הרב שחשו הנוסעים נבע בעיקר מחוסר המידע. אחד הנוסעים ששב הבוקר מלונדון בטיסת איזיג'ט אמר כי "היה אדם ממשרד החוץ שאמר לכולם שמי שמגיע מלונדון צריך להיכנס לבידוד. אני מאוכזב, יש המון אנשים שכועסים כי לא יודעים מה קורה, אין לי בגדים וציוד ואני לא יודע מה לעשות. אי אפשר לקבל החלטה שכזו 45 דקות לפני שהמטוס נוחת. אני מבין את הבעיה, אבל כשבדקנו באינטרנט לפני הטיסה, המצב היה שונה. לקחו לנו את השליטה מהידיים וזה מתסכל".

מרשות האוכלוסין נמסר כי מעל 30 ישראלים שנחתו בטיסה מאנגליה סירבו ללכת להיכנס לבידוד במלוניות. מבחינת רשות האוכלוסין וההגירה מבהירים כי אין שום מניעה לכניסתם, והם נמצאים בטרמינל. כל הגורמים הרלוונטיים נמצאים במקום.

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: "לא אהסס להטיל מגבלות"

האנה גרוסמן, שאמורה לשוב לארץ בשבוע הבא סיפרה כי "יש לי תינוק בן שמונה חודשים, אני אפילו לא יכולה לחשוב על האפשרות שאעשה בידוד במקום שאינו הבית המוכר והבטוח שלי, איפה שאוכל לטפל כראוי בתינוק שלי". האנה הוסיפה כי לעולם לא תחלום להפר בידוד ובשמחה הייתה מקיימת אותו בביתה, תחת פיקוח אם יש בכך צורך. "להכריח אזרחים להיכנס למלוניות זו הפרה של הזכות לחירות של כל אדם. אנשים צריכים לקבל את האפשרות להיבדק עם הגעתם לארץ ורק במידה ויאובחנו כחיוביים, יש להכניס אותם למלוניות. אף אחת מההחלטות בישראל לא הגיונית, הכל אקראי וחסר היגיון", התלוננה האנה.

מיכל סימפסון, שבן זוגה אמור לחזור לישראל בימים הקרובים מבריטניה טענה כי היא מאוכזבת שלבן זוגה לא תהיה האפשרות להתבודד בבית כפי שהיה נהוג עד כה. "יש לי דירה גדולה שמוכנה בדיוק עבור הבידוד, אבל מצד שני קצת הוקל לי כי מדובר במוטציה מסוכנת של הווירוס. בכל מקרה, כבר הזמנתי עבורו את התור למנת החיסון הראשונה כ-15 ימים לאחר שובו לישראל".

רכבים מיוחדים בנתב''ג (צילום: ללא)
רכבים מיוחדים בנתב''ג (צילום: ללא)

אדי ובר שנחת אף הוא בטיסה מלונדון סיפר: "היחס אלינו הוא פשוט נוראי. פשוט אספו את כולנו, זרקו אותנו על אוטובוס ולקחו לנו את הדרכונים מבלי לתת לנו הסברים, כאילו אנחנו הדבר האחרון שמעניין אותם בעולם. אני גם ככה עייף מהנסיעות והטיסה ופתאום אומרים לנו שלוקחים אותנו מתל אביב לירושלים. אין לי כסף עלי או מזון, אין לי אפילו משחת שיניים או סבון. אפילו לא שואלים אותנו, זה פשוט בלתי יאמן כמה שזה רע, זה לגמרי החלטה פוליטית. אין על המטוס הזה אדם אחד שחולה בקורונה".

שושנה נויעק מירושלים עוקבת גם היא בדאגה אחר המתרחש. נויעק סיפרה למעריב כי בתה המאומצת יצאה לביקור אצל הסבים שלה באנגליה ואמורה לחזור השבוע. "לא ייתכן שאוכל לתת לילדה בגיל זה להיות לבד במלון, זה יכול להיות ממש רע עבורה", היא אומרת.