המוטציה החדשה של נגיף הקורונה: מדינות רבות בעולם המערבי תוהות על פשרו של הזן החדש של נגיף הקורונה, וחלקן אף הגבילו את הטיסות לבריטניה ולמדינות נוספות בעולם בהן אותרה המוטציה (תשנית). על כך התראיין היום (שני) בכאן רשת ב' פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, והרגיע: "הזן החדש עדיין לא התגלה בישראל, עשינו בדיקות בודדות אז קשה לומר בוודאות".

"אנחנו מגדילים את הבדיקות שנעשות", הוסיף מי שהיה הרופא הצבאי הראשי בעבר. "אנחנו רוצים לראות אם העלייה בתחלואה בישראל בשבועות האחרונים, קשורה אולי לזן החדש של הנגיף".

פרויקטור הקורונה נחמן אש אחרי שהתחסן לקורונה

על קבינט הקורונה, שהתפזר אמש ללא הכרעות חדשות על הגבלות או הקלות, אמר אש: "ההחלטות קשות ומורכבות. אני כדרג מקצועי מביא את הנתונים המקצועיים בצורה הכי ברורה, כדי שההחלטות תתקבלנה בצורה מקצועית. הדיון שמתחיל הוא בראייה מורכבת יותר, כשכל שר בהתאם לתחומי אחריותו מציג את העמדה שלו".

"הקבינט חייב להחליט על צעדים למחר בבוקר - צריך להפעיל את הריסון המהודק", תמך אש בתוכנית המציעה להגביל את המסחר במשק לפעילות מצומצמת מאוד. "הדילמה מבחינתי היא אם ללכת מייד לסגר כללי. אנחנו משתדלים להימנע מסגר שלישי, אבל אם נחליט על סגר כעת - הוא יהיה יותר קצר".

כזכור, אמש התכנס קבינט הקורונה, אך בשל מתיחות קואליציונית, ככל הנראה, התפזר ללא הכרעה על הקלות או הגבלות. היום הוא צפוי להמשיך את סבב הדיונים בהם ייקבע האם אכן ישראל הולכת לסגר נוסף או שמא לתוכנית הריסון המהודק.