מבצע "לתת כתף", לחיסון כל אזרחי ישראל נגד נגיף הקורונה, נמשך היום (שני). בין המתחסנים שהגיעו למתחם החיסונים של קופת חולים כללית בפתח תקווה, ניתן למצוא גם את פרופסור סיגל סדצקי, מומחית לבריאות הציבור ולשעבר ראש היחידה לבריאות הציבור של משרד הבריאות . סדצקי התראיינה לאחר קבלת החיסון למעריב ואמרה כי כעת "רואים את האור בקצה המנהרה".

איזה יום זה עבורך בעצם?
"היום הזה הוא מאוד מרגש עבורי. באמת אני חושבת שאנחנו בחגיגה ושאנחנו באופטימיות רואים את האור בקצה המנהרה. איחלנו, פיללנו והתפללנו לחיסון הזה, אני באמת שמחה ונרגשת לקבל את החיסון".

פרופ' סיגל סדצקי מתחסנת לקורונה. צילום: אלון חכמון

כשאת שומעת את רעשי הרקע שטוענים שהחיסון לא בטוח, ושהוא לא יעיל נגד המוטציה החדשה שהתגלתה בבריטניה. איך את מרגיעה את הציבור?

"אין לי ספק שאני יכולה לומר בואו להתחסן. אין ספק שהחיסון זו הדרך להתגבר על הקורונה. יכול להיות שיהיו חתחתים בדרך, עוד אתגרים, אבל באמת כמו שההתגייסות של עולם המדע והרפואה הוכיחה, אנחנו נתגבר על הדרך הזו ועל האתגרים שיצוצו בדרך. אני מקווה שנוכל לחזור לשגרה אמיתית ולא לשגרת קורונה בתוך כמה חודשים".

רמי גרינברג (מימין) וד''ר יעל רייכנברג (צילום: אלון חכמון)
רמי גרינברג (מימין) וד''ר יעל רייכנברג (צילום: אלון חכמון)

ד"ר יעל רייכנברג מנהלת מחוז דן בקופת חולים כללית וד"ר איל יעקובסון מנהל רפואי במרחב פתח תקווה הגיעו לחנוך את מתחם הזריקות בסניף של הקופה ברוטשילד המונה שמונה עמדות. החל מהשעה 13:00 פקדו את המקום 300 אזרחים בהם פרופ' איתמר גרוטו, פרופ' סיגל סדצקי, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, ראש עיריית ראש העין שלום בן משה וכדורגלן העבר מוטל'ה שפיגלר. "זהו ללא ספק יום חג ויום של בשורות עבור כולנו", אמרה ד"ר רייכנברג.

כזכור, סדצקי עזבה את תפקידה כראש היחידה לבריאות הציבור במשרד הבריאות, בחודש יולי האחרון, עם פרוץ הגל השני של הנגיף. לטענתה, "בשלב הראשון לפרוץ המגפה ההתמודדות עמה התאפיינה בשרשרת קצרה יחסית של קבלת החלטות ובעדכון המדיניות בהתאם להתפתחויות בשטח. הישגי ישראל התבטאו בהשטחת עקומת התחלואה, והצעדים שנקטנו מבעוד מועד היו מקור השראה, שזכה לשבחים במדינות אחרות שהתמודדו עם המגפה. לעומת זאת, בשלב השני, שהתאפיין בפתיחה חיונית אך מהירה וגורפת של המשק, ההליך הפך למסורבל ואיזון השיקולים הגיע לממדים הדוחקים את שיקולי הבריאות". את מקומה תפסה ד''ר שרון אלרעי פרייס.

מתחסן נוסף שהגיע למתחם החיסונים, היה ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. לאחר שהתחסן אמר גרינברג כי הוא קורא לאזרחים לבוא להתחסן מתוך "חובה ואחריות שלנו כחלק מהמאבק לחיסול הנגיף. אחרי שקראנו להחזיר את המשק ואת הכלכלה אנחנו חייבים להגיע להתחסן ובכך להחזיר את החיים למסלולם התקין, אחרי תקופה לא קלה שנחתה על האנושות כולה. אנחנו מאמינים ברפואה וככורח יוצא אנחנו מחויבים כאזרחים להתחסן, לא רק עבור עצמנו אלא גם על מנת שלא לסכן את שאר האוכלוסייה".