"אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי", כך אמר היום (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך ביקור ברשת מגדלי הים התיכון בגני תקווה, שם החל מבצע החיסונים לדיירי הדיור המוגן. לדברי אדלשטיין, "הגענו ללמעלה מחמישה אחוזים מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אנחנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון. עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה. בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר. אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריווילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".

על החיסונים עצמם אמר שר הבריאות כי "היום זה יום מרגש כי הגענו לכמעט 30,000 מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן. משרד הבריאות בראשותי פועל רבות כדי לזרז עוד את החיסונים. המטרה שנגיע ללמעלה מ-60 אלף מתחסנים ביום. עכשיו עשינו עוד כברת דרך כשמתחילים לחסן את בית גיל הזהב באמצעות 'מגן אבות ואמהות'".

בתוך כך, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, הודיע היום כי במסגרת הביקורות הנערכות בנושא משבר הקורונה, משרדו יבחן את ההתנהלות בניהול נושא החיסונים. אנגלמן אמר את הדברים בוועידת הכלכלה IL של רשת 13.

"אנחנו נבדוק את נושא החיסונים לנגיף הקורונה במסגרת הביקורות שאנו מבצעים כעת בנושא משבר הקורונה", אמר מבקר המדינה. "כולנו שמחים שיש חיסון, וזה אכן צעד גדול ומשמעותי לקראת יציאה מהמשבר ברמה העולמית. יחד עם זאת, חשוב לבדוק את הניהול של מבצע החיסונים, את היעילות בו הוא מתנהל, את הזמינות והמענה לאוכלוסייה ואת תפקוד הגופים השונים". לדברי אנגלמן, "הביקורת תבחן את שלבי התכנית, החל בהיערכות שבוצעה זה מכבר, דרך שלב הקליטה ועד ליישום התכנית בימים אלו".

דבריו של המבקר באים על רקע ביקורת על זמינות התורים לחיסון לאוכלוסיות בסיכון, לאחר שרבים התלוננו על המתנה ארוכה לתורים בקופות החולים. "החיסון לקורונה הפיח באבי מעט תקווה, אך כל הניסיונות לקבוע תור לחיסון כשלו. הוא בתשעה חודשים של מאסר בגלל החשש להידבק, והוא מבקש להשתחרר", סיפר הבוקר רוני כהן בשיחה ב-103FM.

במבצע החיסונים שהחל השבוע, חוסנו כבר כ-30 אלף איש, בהם אנשי הצוותים הרפואיים ואלה השייכים לאוכלוסיות בסיכון. היום החל שלב החיסונים בבתי האבות, ושר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "החיסונים הגיעו גם לכרמיאל ולדימונה במרכזים האחודים שהגענו והיום נתחיל לחסן את בית גיל הזהב הראשון. אני קורא לאוכלוסיית היעד - לכו להתחסן!".