פורום הגנים הפרטיים פנה הבוקר (חמישי) לקבינט הקורונה בדרישה לפתוח את גני הילדים מגילאי לידה עד 3 משעה שבע בבוקר עד אחר הצהריים כפי שהגנים פעילים היום, ובניגוד להחלטה מאמש כי בתקופת הסגר מערכת החינוך תפעל רק עד השעה 13:00. סגן שר הבריאות, יואב קיש, נשאל בראיון לגל"צ על הביקורת שגררה ההחלטה, והשיב: "אי מבין את המורכבות בצהרונים. ביקשנו דיון נוסף בנושא וייתכן שנשנה את ההחלטה".

נתניהו מעדכן על גילוי המוטציה מבריטניה בישראל

"ההחלטה לפתוח את הגנים רק מהשעות 8:00 עד 13:00 היא החלטה מנותקת ומופרכת אשר תגרום נזק חינוכי לילדים ונזק כלכלי לגנים שבלאו הכי נאבקים לשרוד עקב הסגרים האחרונים ולהורים העובדים שבקושי יצליחו לעבוד רבע יום. אין כל סיבה הגיונית לסגור את הגנים הפרטיים בשעה 13:00! הילדים ממילא נמצאים באותה קפסולה עם אותה גננת ואותה קבוצת ילדים. אלו ילדים שלא מפוזרים לצהרון! ההחלטה תגרום לנזק התפתחותי, פסיכולוגי וחינוכי משמעותי לילדים! זוהי ממש "עקירה" של הילדים בשעה רגישה מאוד ביום, רגע לפני ארוחת הצהריים והשינה! פגיעה בסדר היום שלהם בגיל רך כזה והוצאתם מהגן באמצע היום לכבישים ולפקקים אינה הגיונית!", נכתב בפנייה.

עוד נכתב כי "פתיחה בשעה 8:00 בלבד תגרום להצטופפות של הורים בפתח הגן. זאת לעומת המצב הקיים בו הורים יכולים לפזר את הילדים בגנים בין 7:00-8:00 וכך ההורים מגיעים לגנים במרווחי זמן סבירים וללא הצטופפות. ההורים יבקשו את כספם היחסי חזרה. המשמעות היא שגנים יקרסו כלכלית מאחר שלא יצליחו לעמוד בהוצאות השוטפות הרבות (ארנונה, שכר דירה, חשמל, ציוד ועוד). הגננות והסייעות לא יהיו מוכנות לעבוד חצי יום! הם יבקשו שנוציא אותן לחל"ת והדבר יגרום לבעלי הגנים נזק כלכלי עצום שספק אם יצליחו להשתקם ממנו לאחר הסגר. עשוי להיווצר מצב שלאחר הסגר יסגרו גנים רבים, תשלומי ההורים יעלו וההורים, אשר ממילא רבים מהם איבדו את פרנסתם, פשוט יעדיפו להשאיר את הילדים בבית ולא לצאת לעבודה".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע (כחול לבן) אמר היום: ״לא אתן יד לטרלול מערכת החינוך. החלטת הממשלה לגבי תפקוד מערכת החינוך בסגר חסרת הגיון וחיבור למציאות. הפקרת ילדי ה'-י' בבית, לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל-13:00 מנוגדות לעמדתי, להגיון ולצרכי השטח. אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם. קיבלתי אלפי פניות בשעות האחרונות מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצרכיהם. ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אתמול קיבלנו החלטה קשה על סגר שליש י- קודם כל צריך לומר ביושר ואמרתי זאת גם בישיבת הממשלה, סגר הוא לא ביטוי להצלחה אך לצערי במצב התחלואה הנוכחי הוא מחויב המציאות. הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בסיכומים שהגענו אליהם לאורך התקופה: בעוד שמערכת הביטחון הביאה ל-100 אלף בדיקות ביום, השתלטה בתוך ימים על מתווה נתב"ג וקוטעת אלפי שרשראות הדבקה ביום, ראש הממשלה מנע מאיתנו לממש את המדיניות הדיפרנציאלית שסיכמנו עליה: הוא מנע את העלאת הקנסות, הסגרים בערים האדומות היו מעטים מדי ורופפים מדי, לא הטלנו מגבלות בערים כתומות כפי שקבענו וגם היום אין לנו מערך הסברה אפקטיבי לציבור.

ההחלטה על סגירת גני הילדים בשעה 13:00 היא של ממשלה מנותקת מעם, אנשים ששכחו מה זה להיות הורים וסבים לילדים, בלי טיפת...

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Thursday, December 24, 2020

"לאור דרישתי, אנחנו מאפשרים זמן התארגנות סביר ולא סוגרים כבר מחר את המדינה, השארנו חלק ממערכת החינוך פתוח בסגר ונאפשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל לפעול- זהו הדבר ההגיוני וזה גם מה שהיה צריך לעשות בסגר הקודם. בנושא שעות פתיחת מערכת החינוך, מדובר בהחלטה שגויה ואני פועל ברגעים אלו בכדי לתקן אותה. והכי חשוב, למרות הכל, לכו להתחסן ושימרו על הכללים".

בתוך כך, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נשאל בראיון לגל"צ האם ישקול לשנות את ההחלטה, והשיב: "אני לא רואה סיבה. אני רואה פה את הפן הבריאותי של העניין. אפשר לעשות שינויים ולהישאר עם ההגבלות האלה חודשיים עכשיו".