יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן בתוכניתה ב-103FM והסביר מה הביא את ישראל לפתחו של סגר שלישי: "זהו תהליך שהיה חזוי מראש, קנינו אותו בזכות כיוון שמדיניות משרד הבריאות לא הופעלה. הגענו למצב תחלואה שלא ניתן לעצור אותה שלא על ידי סגר מלא".

נתניהו מעדכן על גילוי המוטציה מבריטניה בישראל

באמת אין מנוס מסגר מלא כזה ביום ראשון ב-17:00 אחה"צ? הרי מדי שבוע אתה זועק כאן שצריך לעשות צעדים כדי להימנע מסגר.
"זה תהליך שהיה חזוי מראש, המספרים גברו והלכו והגענו למצב של תחלואה שאי אפשר כרגע לעצור אותה שלא על ידי סגר מלא. אני אידיאולוגית נגד סגרים ואני חושב שזה לא אסטרטגיה אבל כיום אין מצב שלא יהיה סגר. קנינו את זה בזכות כאשר מדינות משרד הבריאות לא הופעלה, כאשר היציאה מן הסגר השני לא הייתה כפי שהיה צריך, כאשר לא סגרנו את שדה התעופה בלוד והיה ייבוא המוני של ישראלים שחגגו בדובאי וחזרו וממדינות אחרות".

גם אתמול הגיעו טיסות עד השעה 22:00 וגם המוטציה מאנגליה הגיעה.
"אפשר להכביר עוד במילים – לא הפעלנו את הטיפול הנקודתי בערים אדומות, כאשר בחנוכה לא שמרנו על מסגרות משפחתיות, כאשר התקהלויות לא נמנעו ולא הייתה אכיפה, כל זה מביא למספרים האלה שהדרך היחידה היום לצערי לעצור אותם זה על ידי סגר שצריך להיות הדוק ככל שאפשר למעט חינוך".

אומר הפרויקטור נחמן אש ששלושה שבועות זה לא מספיק ,5-4 לפחות. לא רואים את הסוף.
"אם אנחנו נראה שהפעולות שיהיה בסגר ואם נאכוף אותן קצת יותר בצורה רצינית אז בסדר גודל של כשלושה שבועות היינו יורדים לאלף. אני הייתי ממשיך יותר כי עדיף סגר שיביא את המספרים למאות בודדות וגם הגופים הכלליים ישמחו לדעת שהם מורידים את התחלואה בצורה כזאת ואח"כ אפשר לצאת בבטחה. צריך בהחלט לחשוב על הפגיעה הכלכלית הקשה מאוד במאות אלפי משפחות שזה דבר שחייבים לטפל בו".

בוא נדבר על החיסונים, מתי נראה את האפקט של הדבר הזה? מתי יעבדו במתכונת של 24/7 או מתכונת מואצת יותר מהיום?
"החיסונים זאת באמת נקודת האור, אני גם התחסנתי ביום ראשון בבוקר ומרגיש מצוין, פשוט מצוין, ממש מצוין בלי שום תופעת לוואי. אני חושב שהקופות עושות עבודה יוצאת מן הכלל, יש חיסונים של כמעט 200 אלף וכל הדבר תלוי בהחלט במספר החיסונים הקיימים. אין לי מושג כמה כי זה אחד מסודות המדינה הכמוסים, כמה חיסונים קיימים. אבל אני חושב שהקצב טוב ואם ימשיכו כך אנחנו יכולים תוך שלושה חודשים לחסן כמות גדולה מאוד של ישראלים שתוביל לזה שנראה ירידה דרמטית במספר החולים, וזה דבר שבהחלט ראוי לציון. אני רוצה לומר לכולם שהחגיגה לא נגמרה, חייבים להמשיך להקפיד, גם המחוסנים, עם מסכה ומרחק והיגיינה, ולהיות עם מסגרות אורגניות מאוד משפחתיות כי אנחנו לא רוצים להמשיך עם התחלואה ולספור את המתים עוד ועוד".