מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, העביר היום (חמישי) תדריך בשידור חי, בו התייחס לעלייה בתחלואה ולהנחיות לקראת הסגר השלישי שצפוי להיכנס לתוקפו כבר ביום ראשון: "אנחנו עדיין לא תחת השפעת החיסון, התחלנו אותו, אך עדיין בעיצומו של גל הולך וגואה של הקורונה, לכן התקבלה ההחלטה לגבי הסגר". כמו כן, הוא התייחס למוטציה החדשה שעוררה דאגה עולמית והבהיר: "איננו יודעים אם היא קשורה לעלייה בתחלואה, אך זה בבדיקה".

בפתח דבריו, הזכיר לוי כי מקדם התחלואה הנוכחי הוא 1.7, וחזר פעם אחר פעם כי המספרים הם גבוהים וממשיכים לטפס, ולצורך כך, הוחלט על הסגר הנוכחי. "יש עליה במספר הנפטרים ואנו עולים במספר החולים המאושפזים, בתוכם גם הקשים. לאור כך, משרד הבריאות העביר לקבינט תכנית לסגר, מתוך המחשבה שאנחנו צריכים להוריד שוב את רמות התחלואה".

"יש האומרים - 'הסגר מיותר, למה עושים את זה?', אז על פי מומחים, אנחנו נמצאים במדרון חלקלק ונגיע במחצית חודש ינואר ל-9,000 מאומתים, כמו בשיא הגל השני. אנחנו נגיע לסדר גודל של עד 1,800 חולים קשים. לצערנו גם במהלך הסגר תופסק הפעילות של הנופש והמלונות באילת ובים המלח, האיים הירוקים. התקהלויות - עשרה אנשים בתוך חדר ו-20 בחוץ. באשר לתחבורה - נצמצם את מספר הנוסעים", אמר.

כשנשאל - האם שבועיים של סגר יצליחו להוריד את רמת התחלואה, השיב על כך פרופ' לוי: "להערכתי הסגר ייקח את הזמן הנדרש להוריד את התחלואה למימדים שהגדרנו. כרגע הוחלט על שבועיים, לא מוציא מכלל אפשרות שיימשך עוד, אולי עוד שבוע, אבל את זה נראה בהמשך הדרך, לקראת השבוע השני". הוא הוסיף: "הסגר יחול ביום ראשון החל מ-17:00, וימשך כשבועיים, אך היה ורמת התחלואה לא תגיע לממדים שרצינו - 1,000 חולים מאומתים ומקדם הדבקה מתחת ל-1, יתכן שנציע להאריך אותו עד להגעה ליעדים אלו".

באשר למערכת החינוך הסביר: "מערכת החינוך תפתח את שעריה בגני הילדים והגיל הרך, גם כיתות א' עד ד', שר הבריאות נענה יחד עם שר החינוך לדרישות הציבור. למרות שבפועל היה צריך לפעול עד 13:00, מודעים לקושי של ההורים ולכן הארכנו את השעות. הכיתות האחרות התנהגו כמו שיתנהגו אחרי הסגר. גם כיתות י"א וי"ב תלמדנה, הדבר הזה קורה משום שבעוד כחודש או חודשיים יחלו בחינות הבגרות ולא רצינו לפגוע בנערים, לתת להם להתכונן, אך יהיו כמובן תנאים מחמירים".

מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי: "כמובן שכל הבילוי והפנאי לא יעבדו, המסחר ייסגר החל מיום ראשון בערב ואנחנו מצטערים על כך וכואבים את זה, יודעים כמה קשה הדבר, רק זה עתה נפתחו הקניונים, שווקים וחונויות רחוב", הוסיף.

פרופ' לוי טען בסוף דבריו: "המוטציה הבריטית מטרידה, לכן מנענו את הכניסה של האנשים ארצה, זה מדאיג אותנו מאוד ואנו ובודקים יותר ויותר בדיקות של מאומתים בריצוף גנטי, על מנת לראות אם הנגיף הוא זה שפגע בהם. אינני יודע אם היא קשורה לעליה בתחלואה במדינה, אך זו בהחלט אפשרות".