בשורה משמחת: משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי הוא מאשר לשאוב שש מנות מכל בקבוקון חיסון במקום חמש מנות שאושרו בתחילה, מה שאומר שמלאי החיסונים יגדל. 

חיסוני הקורונה של פייזר מגיעים לבית החולים קפלן. צילום: גלעד שעבני שופן, המרכז הרפואי קפלן

ההחלטה הגיעה לאחר שבבתי החולים בארה"ב, הפועלים בימים האחרונים במרץ לחסן כמה שיותר אנשים נגד נגיף הקורונה, גילו הפתעה בבקבוקי החיסונים. מנות רבות של חיסון לקורונה של פייזר הושלכו, בשל חוסר התאמה בכמויות המינונים שנותרו בבקבוקונים לאחר מתן החיסונים.

הצוותים הרפואיים בבתי החולים, האמונים על מתן החיסונים, הונחו שכל בקבוקון מתאים לחמש מנות בסך הכל, אולם התברר שגם לאחר חמישה חיסונים נותר חיסון בבקבוקון. הצוותים הרפואיים השליכו את היתרה שנותרה בבקבוקונים, ללא הוראה מסודרת מחברת פייזר.

הלילה פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור לצוותים הרפואיים, כי הם יכולים להשתמש גם בכמות הנותרת בבקבוקון לאחר מתן חמישה חיסונים. "בשלב זה, בהתחשב במצב החירום בבריאות הציבור, ה- FDA מייעץ כי מקובל להשתמש בכל מנה מלאה המתקבלת (השישית, ואולי אפילו השביעית) מכל בקבוקון, עד לפתרון הבעיה", אמר נציג ה- FDA בהצהרה מיוחדת.

עוד נמסר בהצהרה כי למרות מתן האישור, אין לאחד כמויות מכמה בקבוקונים שונים על מנת לקבל מנת חיסון מלאה נוספת. בארה"ב נמתחה ביקורת על התופעה, ועלה שוב החשש כי הליך ייצור החיסונים התנהל באופן שאינו מניח את הדעת.