מהומה פרצה היום (חמישי) בשדה התעופה בן גוריון, לאחר שמאות נוסעים שנחתו בשלוש טיסות שונות מדובאי סירבו להתפנות למלוניות הבידוד, כפי שנקבע בתקנות הקורונה. לפי הדיווחים, הנוסעים התאספו מול ועדת החריגים באולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג ובמקום נוצר "צוואר בקבוק" ועומס רב. הנוסעים דורשים שוועדת החריגים של משרד הבריאות תעניק להם פטור, כאשר לבינתיים נמצאים באחריות פיקוד העורף ונכון לעכשיו אין אירועים אלימים.

כזכור, בעקבות העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה אישר ביום שני כי כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד במלוניות, בניסיון לבלום את המוטציה הבריטית שכבר הגיעה לישראל, כאשר מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה מקרה נוסף של המוטציה באישה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים ונמצאת בבידוד ביתי, מצבה טוב.

לפני כשבוע הודיע משרד הבריאות כי כל מדינות העולם ייחשבו כמדינות אדומות. משמעות הדבר היא שכל אדם שישוב לישראל מחו''ל יאלץ להיכנס לבידוד של 14 ימים, או לחלופין לבצע עם הגעתו בדיקה לגילוי נגיף הקורונה, אשר תלווה בבדיקה נוספת לאחר תשעה ימים. במידה ושתי הבדיקות יראו כי לא נדבק בנגיף, יוכל האדם לצאת מבידוד לאחר 10 ימים. 

"מי שהיה בדובאי יודע שמקפידים שם על עטית מסיכות וריחוק החברתי יותר מאשר בישראל", אמר ל"מעריב" סמנכ"ל השיווק של ישראייר, גיל סתיו, במחאה על מדיניות הממשלה. "כל נוסע מישראל מגיע לדובאי לאחר שעבר שתי בדיקות קורונה – 96 שעות לפני הטיסה ועם הגעתו לנמל התעופה, והרוב שוהים בדובאי רק שלושה-ארבעה לילות, כך שהסבירות להידבקות נמוכה ביותר", הוא הסביר והוסיף: "אחוז התחלואה בדובאי נמוך לעומת ישראל ורק כ-0.15% מהנוסעים שחזרו לארץ היו בבדיקה חיוביים לקורונה".