שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (חמישי) כי הורה להרחיב את מבצע חיסוני הקורונה ל-24 ביממה, כולל בסופי השבוע. מלשכתו נמסר: "מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן".

"ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם. לפיכך, שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה", נמסר עוד.

בכיר ביהדות התורה הגיב להודעת משרד הבריאות, ותקף את השר: "אדלשטיין מפר את ההתחיבות שלו כלפי ראש המגזר החרדי.  החיסונים בשבת זה בניגוד להתחייבות שלו אלינו!".

בנוסף, הרב הראשי דוד לאו התייחס גם הוא לנושא, ווציין כי הוא רואה חשיבות רבה במתן החיסונים לכלל הציבור ואף התחסן בפומבי בכדי לעודד את הציבור להתחסן. מטעמו נמסר כי "הרב הראשי סבור כי ככל שיתקיימו חיסונים במשך כל שעות היום והלילה במהלך השבוע,  מה שמעיד בפועל על דחיפות ובהילות לחסן מהר ככל הניתן, יהיה אפשר לשקול להתיר חיסונים גם בשבתות. בשלב זה כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה אלא בשעות קבלת קהל ולכן בשלב זה אין היתר לחלל שבת".

החיסונים מגיעים לביה"ח ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

בתוך כך, נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן הצטרף אל שורת גדולי הרבנים שקוראים להתחסן נגד קורונה. הוא פסק שכולם צריכים להתחסן - כאשר הגיע החיסון, והוסיף ברכה שהחיסון יועיל. "הקדוש ברוך הוא רופא חולי עמו ישראל. כל אחד שיהיה, הקדוש ברוך הוא נותן לו (רפואה)", איחל. את הדברים אמר הרב במפגש מיוחד שנערך בביתו בהשתתפות בכירי 'שירותי בריאות כללית'. 

כאמור, הרב הופתע לשמוע שיש כאלה שמתנגדים לביצוע החיסון ואמר שכאשר מקבלים את החיסון, זה קיום רצון השם. הרב סמך את דבריו על דברי חז"ל שהקדוש ברוך הוא מקדים תרופה למכה ואמר "מכאן שהחיסון לקורונה היה עוד קודם להתפרצות המחלה".

נשיא מועצת חכמי התורה קורא להתחסן נגד קורונה. צילום: קובי הר צבי

מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי נמצאה חולה חדשה, חמישית במספר, שזוהתה כנושא, המוטציה הבריטית לקורונה. "מדובר באשה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים. היא נמצאת בבידוד ביתי ומצבה טוב", הוסיף משרד הבריאות. 

בתוך כך, הודיע אמש שר הבריאות, יולי אדלשטיין, כי אותרו ארבעה חולים שאובחנו כחיוביים למוטציית הנגיף, וכי הם נמצאים בבידוד ביתי. כמו כן, קבינט הקורונה החליט בתחילת השבוע, בניסיון להתמודד עם התפשטות המוטציה, כי החל מיום רביעי בשעה 22:00 על כל החוזרים משהות בחו"ל חלה חובת הכניסה לבידוד במלוניות קורונה ייעודיות. 

כזכור, קבינט הקורונה החליט בתום הדיון על הטלת סגר כללי על ישראל החל מיום ראשון בשעה 17:00 למשך שבועיים. הסגר יוארך בשבועיים נוספים אלא אם כן תושג המטרה - מספר נדבקים יומי קטן מ-1,000 ומקדם הדבקה נמוך מ-1. שרי הממשלה אישרו את ההחלטה.

עוד הוחלט, כי מערכת החינוך לגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב תוחרג ותפעל כסדרה. כמו כן, תוחל מגבלת תנועה של עד 1,000 מטר וכי המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו, פרט למשלוחים באמצעות שליחים.

היום, מד"א פרסם נתונים רשמיים על מבצע הדגימות שהוא לוקח בו חלק. בשבוע האחרון לקחו צוותי מד"א דגימות מ-164,066 בני אדם, שהם נוספות ללמעלה משלוש מיליון דגימות שלקחו הצוותים מאז פרוץ המגפה. למעלה מעשרת אלפים אנשים נדגמו בבתיהם, ולמעלה מ-110 אלף נדגמו בתחמי היבדק וסע, קופות החולים ופיקוד העורף.