משרד הבריאות פרסם הבוקר (שישי) את נתוני הקורונה העדכניים, לפיהם 3,958 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה וכעת ישנם 33,808 חולים פעילים ברחבי ישראל. מתוך כלל החולים הפעילים, 506 מוגדרים במצב קשה ו-128 בני אדם מונשמים. בנוסף, משרד הבריאות עדכן כי מאז פרוץ המגפה, 3,171 בני אדם נפטרו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

חיסוני הקורונה של פייזר מגיעים לבית החולים קפלן. צילום: גלעד שעבני שופן, המרכז הרפואי קפלן

3,958 החולים שאובחנו ב-24 השעות האחרונות, התגלו מתוך 98,409 בדיקות לגילוי הנגיף שהתבצעו אתמול, מה שמעמיד את אחוז הבדיקות החיוביות על 4.1%. לפי משרד הבריאות, החל מהבוקר נערכו כבר 16,473 בדיקות נוספות לגילוי הנגיף, מתוכן 3.8% יצאו חיוביות.

כמו כן, מדוח המצב היומי של משרד הבריאות, עלה כי הערים תל אביב, רמלה, קרית מלאכי, נתיבות וזכרון יעקב הפכו לכתומות, לאחר שהיו צהובות. ירוחם ונס ציונה שינו צבען מירוק לצהוב, וירושלים הפכה מאדומה לכתומה. 

כזכור, בעקבות עליית התחלואה בעת האחרונה, החליטה הממשלה על הטלת סגר שלישי על מדינת ישראל, אשר יכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00. כחלק מההגבלות שיוטלו במהלך הסגר, תישלל האפשרות להתרחק מהבית ליותר מקילומטר, מקומות עבודה לא חיוניים ייסגרו והתחבורה הציבורית תצומצם בכ-50%.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי אתמול התחסנו למעלה מ-74 אלף ישראלים בכל רחבי הארץ. בהודעה שפרסם השר נמסר כי עד כה התחסנו כ-210 אלף ישראלים מאז תחילת מבצע החיסונים "לתת כתף" בתחילת השבוע. "זוהי רק ההתחלה, נגביר את הקצב בימים הקרובים. אני מודה לעובדי משרד הבריאות, לקופות החולים, לבתי החולים, למד"א ולפיקוד העורף על עבודה מופלאה. בזכותכם 210,000 איש בדרך להיות מוגנים יותר", כתב אדלשטיין.