המשטרה נערכת לקראת הסגר השלישי לאחר שהופקו לקחים בציר הזמן מהסגר הראשון והשני ולאחר תרגול הנחיות הממשלה למימוש הסגר ותדרוך שקיים מ"מ המפכ"ל בחמישי האחרון.  

אכיפת הסגר (דוברות משטרת ישראל)

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים שימנו כ-4,000 שוטרים בשלב הראשוני לקראת השעה 17:00 בערב ובמידת הצורך יגדל הכוח לכדי 6,000 שוטרים וכאמור ככל שיידרש הגדלת הכוחות בהתאם. 

כמות השוטרים תגדל בהתאם לצרכים ובמקרים שבהם יתברר כי פעילות האכיפה אינה מספקת או שהציבור אינו ממלא אחר ההנחיות. עיקר הפעילות תתמקד באיתור מבודדים, מניעת התקהלויות ואיתור מסיבות ואירועים בניגוד לתקנות כשיחידת אתגר בלהב 433 תפעל במישור המודיעיני לטיפול באירועים אלו. 

במשטרה יבצעו אכיפה משמעותית גם מול המגזר החרדי והמגזר הערבי בהתאם לצרכים וזאת לאחר שיחות עם מנהיגי המגזרים ותוך כוונה לקבל שיתוף פעולה שימנע פעילויות אכיפה מתוגברות.

אכיפה בחוף הים (צילום: יואל מילר)
אכיפה בחוף הים (צילום: יואל מילר)

נבהיר כי ההפגנות יתקיימו בהתאם להחלטת בית המשפט לרבות יציאה מעבר למתחם ה-1,000 מטרים מהבית , תוך שמירה על תקנות החירום. "משטרת ישראל מרכזת מאמץ שכולל תוכניות סד"כים כדי להגיע לאפקטיביות מקסימלית במשימה הלאומית להורדת התחלואה".

בנוסף לפעילות המיוחדת בתקופת הסגר משטרת ישראל תפעל על פי ייעודה השגרתי והיא תסייע ככל שניתן גם במימוש החיסונים וכן במקביל נערכים לטיפול במחאות שיתקיימו לקראת הסגר" אומר תנ"צ שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים במשטרה. 

במשטרה שמים דגש ומחשבה לפעילויות בתחום הרש"פ , למתיחות שקיימת בגזרות הצפונית והדרומית והיא תבצע פעילות מהודקת למניעת פעולות פח"ע . 

כמו כן כלקח מהסגרים הקודמים המשטרה נותנת עדיפות עליונה לטיפול באירועי  אלמ"ב לאור העובדה שהמצב הכלכלי, האישי והרווחתי עלול להשתנות בהתאם לסגר. 

במשטרה אומרים כי מדובר במציאות מורכבת מחד גיסא ולכן תודרכו השוטרים לגילוי התחשבות והכלה של האזרחים המצויים במצב לא קל ובמצוקה אישית כאשר מאידך הפגנת נחישות כשצריך.

למרות זאת במשטרה מצפים לשיתוף פעולה מצידו של הציבור וזאת כאמור במגביל לפעילות מרכזית בנושא הסברה, מניעה , הכלה וכמובן אכיפה במקומות שבהם תהיה התקהלות. במשטרה שמים דגש ליישום מגבלות היציאה למרחב הציבורי וההיערכות המשטרתית תהיה גם במחוזות וגם בתחנות . 

אכיפה בשכונת קרית בלץ בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אכיפה בשכונת קרית בלץ בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המשטרה תפעל למניעת תנועה חופשית בתקופת הסגר בהתאם לנדרש, ייפרסו בכבישים הבינלאומיים כ-21 מחסומים חלקם פיזיים וחלקם מחסומים מדלגים גם במהלך היום ובשעות הלילה יתווספו כ – 380 מחסומים בכבישים העירוניים על פי צרכי תחנות המשטרה כדי למנוע תנועה חופשית בצירי התנועה. בשעות היום המחסומים ימוקמו על פי הצרכים ולאחר בחינה. 

"השוטרים יצטרכו לפעול בצורת אכיפה מידתית תוך שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות לטיפול ואכיפה גם באזורים המסחריים כשהדגש הוא לפעול תחילה באזהרות ורק לאחר מכן במידת הצורך קנסות. כוחות משטרה גדולים יפעלו בעיקר בין השעות 18.30 בערב לתוך הלילה. האכיפה בתקופה זו לשוטר היא מורכבת אם כי השוטרים תודרכו בהתאם על מנת לממש את הסגר כפי שהיא הובאה על ידי הממשלה", נמסר.