שירות התעסוקה פרסם הבוקר (ראשון) תחזית הנוגעת למספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה, בתקופת הסגר השלישי. בשירות מעריכים כי בהשוואה לסגר השני, הצפי הוא למספר נרשמים נמוך יותר, שינוע בין 90-120 אלף. 

את הסברה הזו הסבירו כך: הכניסה לסגר השני העבירה את המשק ממצב כמעט פתוח לחלוטין לסגירה הדוקה יותר מזו המתוכננת בסגר הנוכחי, בהתבסס בעיקר על פתיחת מערכת החינוך, שבסגר השני נסגרה לחלוטין ובסגר הנוכחי תיפתח חלקית. עוד טענו, כי המשק (מעסיקים ועובדים), התייעל בין הסגרים ועל כן צפוי להתמודד הפעם בצורה טובה יותר, כך שבניגוד לסגרים הקודמים בסגר השלישי יותר מעסיקים צפויים שלא להוציא את עובדיהם לחל"ת.

על פי הנתונים הקיימים, במהלך חודש סגר חגי תשרי, 291,352 אלף איש נרשמו כדורשי עבודה. התחזית לעניין הסגר הנוכחי, מבוססת על ההנחה כי הסגר יימשך חודש, כפי שהעריכו בסוף השבוע גורמים במשרד הבריאות. אולם, מדגישים בשירות, כי ככל והסגר יהיה ארוך יותר, כן צפוי מספר הנרשמים כדורשי עבודה חדשים במהלכו לעלות.

השוואה בין מספר הנרשמים כדורשי עבודה בסגר השני, לתחזיות לסגר השלישי (צילום: באדיבות שירות התעסוקה)
השוואה בין מספר הנרשמים כדורשי עבודה בסגר השני, לתחזיות לסגר השלישי (צילום: באדיבות שירות התעסוקה)

עם זאת, החשש של שירות התעסוקה הוא כי מי שייצא לחל"ת במהלך הסגר השלישי, יתקשה להשתלב מחדש בשוק העבודה מיד עם תום הסגר, ועל כן המליצו לקצוב את תקופת החל"ת למי שייצאו אליו במהלך הסגר השלישי, ולעודד את חזרתם המיידית של דורשי העבודה למקומות העבודה מהם ייצאו.

הערכה נוספת היא שגם בסגר השלישי משלחי היד שצפויים להיפגע יותר הם המכירות והשירותים, הסוכנים, ההנדסאים והטכנאים, האקדמאים, והפקידים ועובדי המשרדים. באשר למקצועות, המקצועות שהכי צפויים להיפגע הוא עוזרי מכירה בחנויות, עובדי מזכירות ומאבטחים.

ד"ר גל זהר, מנהל יחידת המחקר והמדיניות בשירות התעסוקה, הסביר את התחזית ותולה את הפער ביחס לסגר השני במספר גורמים: ראשית, סגירתה המלאה של מערכת החינוך בסגר השני הביאה לכך שעשרות אלפי תומכי הוראה הפכו לדורשי עבודה, מה שאין כן בסגר השלישי בו מערכת החינוך צפויה לפעול במתכונת מלאה בכמחצית משכבות הגיל, כך שככל שאכן תהיה פגיעה היא תיעשה בעיקר בתומכי ההוראה.