במשרד הבריאות זועמים על ביטול התקנות וההיתר לקיים לימודים בבתי הספר בכיתות ה'-י' בימי הסגר. בכיר במשרד הבריאות אמר היום (ראשון) ל"מעריב" כי "הממשלה איבדה את כוחה בכנסת. הם מקבלים החלטות, לא מצליחים ליישם והתחלואה עולה".

איתי קרויטרו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית, בוועדת הקורונה

ההחלטה התקבלה בתחושות מעורבות בקרב חברי הכנסת: יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) כתב בטוויטר כי הוא "רואה את ההתנהלות בוועדת החינוך של ח"כ רם שפע (זה שפעל בניגוד להנחיית גנץ בהצבעה להארכת חייה של הכנסת) ואת ההנחיות המוזרות של בני גנץ (שהפעם מתקבלות באורח פלא), ומבין שאנו רואים לנגד עינינו: אנרכיה, חוסר שיקול דעת ופופוליזם שמסכן את כל מה שראש הממשלה והליכוד עושים כדי שנצא ממשבר הקורונה".

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) כתבה בתגובה כי "ועדת החינוך של הכנסת קיבלה את ההחלטה הנכונה כשהחליטה על חזרתם של תלמידי כיתות ה'-י' לבתי הספר בהתאם לחוות דעתם של גורמי מקצוע רבים, ובכך מנעה מהתלמידים טלטלה נוספת. מדינות רבות בעולם לא סגרו את החינוך גם כשנכנסו לסגר. כמובן חשוב להקפיד על ריחוק פיזי. בהצלחה לכל התלמידים".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) כתב: "ביטלנו את האיוולת ותלמידי כיתות ה' עד י' יוכלו לצאת מהזום ולהגיע על פי ההנחיות לבתי הספר. בהזדמנות זו, אני קורא לחיסון של כלל המורות והמורים".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התייחסה גם היא להחלטת ועדת החינוך וכתבה בטוויטר: "אני מודה לח"כים בוועדת החינוך על ההחלטה האמיצה להשארת תלמידי ה'-י' בבית הספר במהלך הסגר, גם כנבחרת ציבור מכיוון שאני חושבת שזו ההחלטה הכי נכונה וגם כאמא לתלמיד בכתה ז', שאני רואה במו עיניי עד כמה זה חשוב שלפחות פעמיים בשבוע יראה בית ספר וחברים".