ראש "מגן ישראל", ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, קיים היום (ראשון) תדרוך עיתונאים לקראת הכניסה לסגר שיחל בשעה 17:00. אלפי שוטרים במוקדים רבים ברחבי הארץ ייפרסו לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות שהוטלו על ידי הדרג המדיני (מבצע "אחריות מנצחת").

"מדינת ישראל נכנסת היום לסגר, זה לא קל ופשוט אבל זה הדבר האחראי, המקצועי והנכון לעשות כדי להציל חיים. סגר מציל חיים ובלעדיו היינו מגיעים למספר מתים גדול הרבה יותר. אני פונה שוב לאזרחים להקפיד על ההנחיות ויחד נוכל לצאת מזה ולראות את התקווה של החיסונים, לסיים עם המגפה הזאת ולחזור לחיים נורמלים", ביקש להדגיש.

עוד הוסיף כי "ייתכן שנוכל להתחיל לראות את השפעת הסגר תוך שבועיים. נבחן את התחסנות האוכלוסיה ואיך זה משפיע על מספר החולים הקשים - ולפי זה לשקול מה תהיה ההמלצה להמשך הסגר. אם נראה אחרי שבועיים ירידה בתחלואה והיענות להנחיות, נוכל להמליץ על קיצור הסגר".

בדבריו, העביר גם ביקורת על פתיחת מערכת החינוך בזמן הסגר כשאמר: "מערכת החינוך הייתה אמורה להיות סגורה. בממשלה הוחלט לאפשר פתיחת כיתות א'-ד' וי"א-י"ב. כל פתיחה נוספת של כיתות משמעותה הורדת האפקטיביות של הסגר והארכתו".

בהמשך התייחס לחיסון צוותי ההוראה והבהיר כי בראש סדר העדיפויות אוכלוסיה בסיכון ואנשים מעל גיל 60. ככל שהמבצע מתקדם וככל שהגעת החיסונים מתקדמת תהיה אפשרות להרחיב את האוכלוסיות שמתחסנות. "נחליט בימים הקרובים על המועד המדוייק שבו נרחיב את החיסונים למורים ולאחרים, וזה יהיה בהקדם. ההחלטה של ועדת הכנסת לא אמורה להשפיע על תעדוף החיסונים. המורים בהחלט יהיו בראש הקדימויות וזה יקרה בימים הקרובים".

כזכור, כל ההגבלות החדשות יהיו בתוקף למשך 14 ימים, עד ליום ה-9 בינואר 2021. זאת, לנוכח נתוני התחלואה המאמירים.

סגר שלישי בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
סגר שלישי בישראל (צילום: אבשלום ששוני)