משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 3,498 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול, כך שמניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עומד כעת על 403,530, בהם 35,591 חולים פעילים. אחוז הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 4.9%, זאת לאחר שבוצעו 72,763 בדיקות ברחבי הארץ. מהנתונים עולה עוד כי 590 חולים במצב קשה, בהם 144 מונשמים, וכי מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,226.

בנוסף, פורסם הבוקר העדכון השבועי של תוכנית הרמזור. בסיווג הנוכחי קיימות מספר רשויות מעל 200 אלף תושבים אשר צבען כתום/אדום וחולקו לשכונות - ירושלים, חיפה ואשדוד (תל אביב בציון צהוב גבוה אך איננה כתומה, ולכן לא חולקה לשכונות). מהרשימה עולה כי 51 אחוז (4.5 מיליון) מתושבי ישראל מתגוררים בערים כתומות ואדומות.

סיווג רשויות לפי צבעים 281220 by מעריב אונליין on Scribd

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן מוקדם יותר כי אתמול בוצעו 98,916 חיסונים במדינת ישראל. השר בירך על הנתונים ואמר: "בסך הכל התחסנו עד היום 379 אלף איש. זה בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א. ויותר מכולם - בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר".

בשיחה עם ראשי רשויות הוסיף השר אדלשטיין אתמול, כי לצד ניידות החיסונים ייפתחו גם עוד 150 מתחמי חיסונים, מתוך הכרה בחשיבות מתן חיסונים לאוכלוסיות בסיכון, שאינן יכולות להגיע למתחמי החיסונים המרכזיים.

בסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי השבת, הוא הודיע כי היעד השבועי הוא להגיע ל-150 אלף חיסונים ביום, ובכך לשבור שיא עולמי. לאחר מכן, גורמים במשרד הבריאות טענו כי אם קצב החיסונים ימשך כמות שהוא, החיסונים ייפתחו לכלל הציבור בתוך כשבועיים.

נתניהו: "תוך חודש אנחנו יכולים לצאת מהמגפה"

עוד הוסיף נתניהו לאחר הצבת היעד, כי "זה השלב הקריטי, השלב הראשון, בו נמצאת כל האוכלוסיה בסיכון, וכל האנשים מעל גיל 60, ובשכבה הזאת נמצאת 95% מהתמותה. תוך 30 יום בהגעה לקצב הזה אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה, לעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות. אני מבקש ממכם תוך כדי זה לעשות גם את הסגר הקצר והמהודק, שני הדברים האלה יוציאו אותנו מהקורונה ראשונים בעולם"