אלפי ישראלים הועברו עד כה לבידוד במלוניות קורונה, לאחר שקבינט הקורונה החליט בשבוע שעבר על חובת בידוד במלוניות לכל הישראלים השבים מחו"ל בעקבות המוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה בבריטניה, והתלונות לא הפסיקו להגיע. היום (שני) פרסם סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש בחשבון הטוויטר שלו כי "לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות". 

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

כזכור, מהומות גדולות פרצו בנתב"ג בימים האחרונים, בעקבות סירובם של רבים לעבור למלוניות הבידוד. הטענה הרווחת של אותם ישראלים היא כי טסו לפני שהתקבלה ההחלטה, וכי אי אפשר לקחת לאנשים את הזכות לבחור מהידיים. 

שמעון קלס סיפר ל"מעריב" מה קרה לו ולאשתו: ״עלינו על הטיסה בלונדון בידיעה שנוכל לנחות בארץ והכל כרגיל, ורגע לפני הנחיתה הפתיעו אותנו ואמרו לנו שאנחנו מחויבים להיכנס לבידוד במלונית. זה שינה לנו את כל התוכניות. יש התחייבויות בעבודה, יש צורך לטפל בילדים הקטנים שלנו, שעכשיו נדרשים להישאר זמן נוסף עם ההורים שלנו. עכשיו אנחנו תקועים פה לפחות עשרה ימים".

כאמור, כניסת זרים לישראל עדיין לא מאושרת, וההחלטה בנוגע להארכת צו הבידוד במלוניות ככל הנראה תבוטל גם היא. ניהול האירוע מופקד עדיין בידי חיילי פיקוד העורף.