שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים היום (שני) סיור בדרום הארץ, במהלכו נאם על מבצע החיסונים "לתת כתף", במהלכו מחסנים בתי החולים וקופות החולים את אוכלוסיית ישראל נגד נגיף הקורונה. אדלשטיין חשף כי מדינת ישראל קיבלה אישור להתחיל לשנע את חיסוני הקורונה בכמות שקטנה מאלף חיסונים, על מנת שיוכלו להתחסן גם בישובים הקטנים בפריפריה.

אדלשטין אמר כי "עד אתמול, הדרך היחידה לשלוח את החיסונים של פייזר הייתה במגשים של כאלף מנות, מדינת ישראל היא הראשונה בעולם שבאישורה של פייזר שולחת את החיסונים גם במגשים קטנים שיקלו עלינו להגיע למקומות הקטנים בפריפריה ולקופות שיש להן מעט מבוטחים במקומות מסוימים על מנת שקצב החיסונים לא ירד".

אדלשטיין בדיון בנושא החיסונים, קרדיט ערוץ כנסת

אלדשטיין מסר בתחילת דבריו כי "ביקרתי במספר בתי חולים ועקבתי אחרי תהליך החיסונים. אנחנו עובדים בקצב מטורף, מתקרבים לחצי מיליון מתחסנים בישראל, דברים שקשה להאמין שהיו קורים. אני שומע שמועות על מחסור חמור בחיסונים שצפוי להגיע, אני אומר כאן ועכשיו, אין מחסור ולא יהיה מחסור".

"בחודשים הקרובים נקבל עוד מיליוני חיסונים, אני מבקש לשמור על התעדוף ועל ההנחיות. קודם כל חיסון של האוכלוסיות בסיכון. ברגע שהם יהיו בטוחים, נוכל להתייחס לנגיף אחרת לגמרי", אמר אדלשטיין שקרא ליתר האזרחים לנהוג באחריות על מנת שנוכל לצאת מהסגר "בצורה שונה. להתייצב מול הנגיף ולהגיד לו שאנחנו לא מפחדים. אנחנו נמשיך את מבצע החיסונים במקביל לפתיחת המשק".

שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכזי החיסונים בדרום (צילום: גדעון שרון, לע''מ)
שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכזי החיסונים בדרום (צילום: גדעון שרון, לע''מ)

"לצערי לא כולם מבינים את האחריות הזו. ראינו את חוסר האחריות של ועדת החינוך בכנסת, הם חסרי כל הבנה במה שקורה בישראל. אני מקווה שהם יחזרו בהם ושנוכל לנהל מצד אחד את המאבק בנגיף ומצד שני לאפשר לכיתות שקבענו כולל יא' – יב' שצריכים להתכונן לבגרויות ולהתגייס להמשיך בלימודים", המשיך אדלשטיין.

אדלשטיין טען כי בעקבות קצב החיסונים, מנסים להקדים את הגעת החיסונים הנוספים. אדלשטיין מסר כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מעורב בתהליך, אך גם בקצב המקורי, "בחודשיים הקרובים נחזיק מיליוני חיסונים נוספים". גם ראש עיריית שדרות אלון דוידי דיבר באירוע ומסר כי מבצע החיסונים בפריפריה "זו בשורה אדירה וחשובה למדינת ישראל, רוצה להודות בהזדמנות זו לראש הממשלה, לממשלה, לצוותים הרפואיים וכמובן לשר אדלשטיין שמנהל ומפקד על כל המבצע החשוב הזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכזי החיסונים בדרום (צילום: גדעון שרון, לע''מ)
שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכזי החיסונים בדרום (צילום: גדעון שרון, לע''מ)

כחלק מביקורו בדרום, ביקר היום השר אדלשטיין גם במתחם החיסונים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים הציג בפניו תמונה מעודכנת של מצב תחלואת הקורונה בדרום, כמו גם עליה במספר המאושפזים במחלקות הקורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה. לביקור התלוותה, ד"ר אורלי ויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי חולים בכללית. במהלך הביקור סיירו השר ונציגי משרד הבריאות במתחם חיסוני הקורונה, שם פגשו אנשי צוות רפואי שהגיעו להתחסן. "ישראל מתחסנת! כל בתי החולים וקופות החולים נרתמים לפעילות החשובה של חיסון האוכלוסיה. כך גם ב"סורוקה". ראיתי עבודה מקצועית לעילא עם הרבה מאוד חיסונים", מסר אדלשטיין בתום הביקור.